Back to top

AZ UNICREDIT eBANKING ALKALMAZÁS FUNKCIÓINAK LEÍRÁSA

AZ [UniCredit eBanking] ALKALMAZÁS ELŐNYEI

 

 

Csökkentse banki költségeit!

 

Legyen biztonságban!

A mobiltelefonon keresztül történő hitelesítés ingyenes.

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

MIT CSINÁLJAK, HA ELAKADOK HASZNÁLAT KÖZBEN?

 

Az [UniCredit eBanking] internetbanki szolgáltatás  használatához részletes leírást készítettünk.

Az oldal tetején lévő tabok (Belépés és ügyfélválasztás, Mit hol találok?, Folyószámlák és kártyák, Megbízások, Hitelek, Befektetések) feladattípusonként tagolják a funkciók leírását. Ha mégis elakadna, vagy nem talál valamit, forduljon hozzánk bizalommal a +36 1 3011 222 telefonszámon.

 

Az [UniCredit eBanking] internetbanki szolgáltatás felületének jobb oldalán elhelyezett menüben a kérdőjelre kattintva további leírásokat talál, amelyek bemutatják a használatot.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás előnyei

Az [UniCredit eBanking] egy korszerű internetbanki alkalmazás. Előnye, hogy letisztult és átlátható felületen, gyorsan és egyszerűen, néhány kattintással intézheti mindennapi banki teendőit.

Mennyire biztonságos az alkalmazás?

Az alkalmazás biztonságos, megfelel a modern bankbiztonsági követelményeknek.

Mennyibe kerül az internetbanki szolgáltatás?

Ha az [UniCredit eBanking] alkalmazásba való belépésnél SMS hitelesítést használ, akkor a havi díj 229 forint.

Ha Ön az [UniCredit eBanking] alkalmazásba token- vagy mToken-kóddal lép be, és a tranzakciói hitelesítését is tokennel vagy mTokennel végzi el, akkor a rendszer használatának havi díja 170 forint.

Mit kínálnak az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók?

2019. szeptembertől kötelezően alkalmazandóvá váltak az új, európai uniós pénzforgalmi irányelv (2015/2366/EU), a PSD2 erős ügyfélhitelesítésre és biztonságos kommunikációra vonatkozó rendelkezései.  Ez a szabályozás lehetővé teszi újfajta, innovatív szolgáltatások, valamint új szereplők megjelenését a pénzügyi piacon. Az ún. Harmadik Fél Szolgáltatók, azaz a számlainformációs szolgáltatásokat nyújtó szolgáltatók és a fizetés-kezdeményezési szolgáltatók kizárólag a számlatulajdonos kifejezett hozzájárulása esetén hozzáférhetnek a bankok rendszereiben tárolt számlaadatokhoz, vagy akár fizetést is kezdeményezhetnek a banknál vezetett számlák terhére.

Az ún. Harmadik fél szolgáltatók hozzáférhetnek a banki ügyfelek bizonyos pénzügyi adataihoz, de csak abban az esetben, ha ahhoz az ügyfél előzetesen hozzájárul. Az  [UniCredit eBanking]  felületén a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a főoldalon, a „Beállítások” ikon mellett (a fejlécben, az Ön neve mellett) találja meg.

Az [UniCredit mBanking] mobilalkalmazási szolgáltatásban a Harmadik fél szolgáltatók menüpontot a Beállításokban találja meg.

Kapcsolódó anyagok

 

Tisztelt Ügyfelünk!

Szeretnénk felhívni a figyelmét, hogy a Magyar Nemzeti Bank Pénzügyi Navigátor elnevezésű fogyasztóvédelmi weboldalán is tájékozódhat a digitális bankolással kapcsolatos tudnivalókról.

HOGYAN LÉPEK BE AZ [UniCredit eBANKING] ALKALMAZÁSBA?



Válasszon nyelvet a felső sávban, majd adja meg felhasználói azonosítóját és jelszavát.

Az alkalmazás különbséget tesz nagy- és kisbetűs karakterek között, a biztonsági kód csak a generálástól számított 30 másodpercig érvényes.

Az [UniCredit eBanking] alkalmazás kétlépcsős ügyfélhitelesítéssel működik az Ön biztonsága érdekében!

Kérjük, kövesse az Önre vonatkozó azonosítási eljárást:

  • Ha Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben.
    • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az [UniCredit eBanking] alkalmazásba.
       
  • Ha Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét.
    • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos [UniCredit eBanking] belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.
       
  • Ha Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:
    • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát.
    • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.

Javasoljuk, hogy úgy állítsa be internet böngészőjét, hogy az automatikusan ne tároljon adatokat.

Előfordulhat, hogy a hitelesítő SMS nem érkezik meg telefonjára; ez esetben kérjük, forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz, kollégáink +36 1 301 1222-es telefonszámon készséggel állnak rendelkezésére.

ÜGYFÉLVÁLASZTÁS

A belépés alkalmával kiválaszthatja az ügyfeleket, akiknek pénzügyeit kezelni szeretné.

 

Azon ügyfelek közül választhat, akikkel kapcsolatosan lekérdezési vagy rendelkezési joggal rendelkezik.

 

Amennyiben szeretné, hogy minden alkalommal lássa ezen ügyfelek pénzügyeit, tegye alapértelmezetté ezt a beállítást: tegyen pipát az utolsó sorban található négyzetbe.

Ezt a beállítást bármikor megváltoztathatja a Beállítások menüpontban.

 

Az [UniCredit eBanking] kezdőlapjának eléréshez kattintson a Tovább gombra.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Hogyan tudok belépni?

A www.unicreditbank.hu oldal jobb felső részén, az Internet Banking pontban érheti el az új [UniCredit eBankinget].

Mielőtt belép, nyelvet tud váltani a bal oldalon található, UniCredit logós doboz jobb felső sarkában.

Amennyiben Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát a két külön mezőben.
  • Ezt követően a korábban rögzített telefonszámára megérkezik a bejelentkezéshez szükséges SMS üzenet egy egyszer használatos kóddal, melynek utolsó 6 számjegyét megadva beléphet az [UniCredit eBanking] alkalmazásba.

Amennyiben Ön token eszközt használ a bejelentkezéshez:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét.
  • A token eszközén adja meg a helyes PIN kódot, ezt követően generáljon egy egyszer használatos [UniCredit eBanking] belépési kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.

Amennyiben Ön mToken hitelesítéssel rendelkezik:

  • A bejelentkezés oldalon adja meg a felhasználónevét és jelszavát.
  • Ezt követően az mTokennel generáljon egy egyszer használatos kódot, melyet a bejelentkezés oldalon megadva beléphet az alkalmazásba.
A kétlépcsős belépéshez is kapok SMS-t. Ennek van díja?

Amennyiben Ön SMS hitelesítéssel rendelkezik, a felhasználói azonosítója és jelszava megadása után SMS-ben küldünk Önnek egy egyszer használatos belépőkódot. Ennek megadása után tud bejelentkezni a felületre. Ezen SMS díja nem kerül felszámításra.

Ugyanakkor, ha az [UniCredit eBanking] alkalmazásba való belépésnél SMS-ben érkező kódot használ, akkor az alkalmazás használatának havi díja 200 forint.

Amennyiben az [UniCredit eBanking-be] mToken, vagy fizikai token hitelesítéssel lép be, akkor az Ön havi díja 150 Ft.

Milyen böngészővel használhatom? Van preferált böngésző?

Ajánlott böngészők:

  1. Google Chrome
  2. Firefox
  3. Safari
  4. Opera
  5. IE8 – korlátozott funkcionalitás, animáció nélkül
  6. IE9, IE10, IE11
Jelszót szeretnék változtatni. Mik a jelszókövetelmények?

A jelszó minimum 8 és maximum 12 karakterből állhat.

A-Z, a-z, 0-9 (nagybetű, kisbetű és számok) bármilyen karaktert választhat úgy, hogy az új jelszónak legalább 1 nagybetűs és legalább 1 kisbetűs karaktert kell tartalmaznia.

AZ [UniCredit eBANKING] KEZDŐOLDALA

Megbízások menü

 

Felső menüsor

A kezdőlap gomb  vagy a logó megnyomásával mindig visszatérhet a főoldalra.

 

A Hitelezés gombra kattintva a hiteleivel és hitelkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz juthat. A törlesztési moratóriummal kapcsolatos nyilatkozatokat itt töltheti ki. 

 

A Bankolás gomb elvezet a számláival és bankkártyáival kapcsolatos adatokhoz és kivonatokhoz, és tranzakció történetéhez. Az adategyeztetéshez kapcsolódó azonosítási adatlapot és kérdőívet itt töltheti ki. 

 

A Befeketetés gomb átirányít a megtakarítási termékeihez (megtakarítási számla, értékpapírok és lekötött betétek).

 

A Biztosítás gombra kattintva többet tudhat meg a biztosítási termékekről. Utasbiztosítást, Lakásbiztosítást és Gépjármű-biztosítását online is megkötheti az Érdekel gombra kattintva.

 

Tippek

 

 Segítség – az [UniCredit eBankinget] érintő kérdéseire itt talál választ.

 Fiók- és ATM- kereső – mely segítségével megtalálhatja az Önhöz legközelebbi UniCredit-fiókot vagy automatát.

 Kapcsolat – itt kapcsolatba léphet a bankkal.

 Árfolyamok – Árfolyamok és kalkulátor.

 

Számlakezelés

 

A Kötelezettségek oszlopban megjelennek az UniCredit Bank által nyújtott, személyi kölcsönének és jelzáloghitelének, valamint hitelkártyáinak összege.

 

A Rendelkezésre álló összeg oszlop a folyószámlái forintra átváltott teljes egyenlegét mutatja hitelkerettel.

 

A Megtakarítások oszlopban találja a lekötött betétek és megtakarítási számlák teljes összegét forintban.

Az egyes, különböző színekkel jelzett számlákra kattintva részletes információkhoz juthat.

Üzenetek és beállítások

 

 

 

 

Az Üzenetek ikonrakattintva megnyílik egy ablak, amely a bank értesítéseinek fogadását teszi lehetővé.

A Beállítások ikonrakattintva megnyílik egy ablak, amelyben:

  • módosíthatja bejelentkezési jelszavát,
  • létrehozhat, módosíthat, törölhet számlához, betéti kártyához és hitelkártyához kapcsolódó SMS-értesítéseket,
  • átállíthatja az eBanking nyelvét,
  • alapértelmezettre visszaállíthatja az Ügyfélválasztás során megadottakat beállításokat és
  • kezelheti a számláihoz tartozó másodlagos azonosítókat.

Az [Unicredit eBankingből] a Kijelentkezés gombbal jelentkezhet ki.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

SMS beállításaimat tudom kezelni a felületen?

Igen. SMS szolgáltatásának beállításait a kezdőlap jobb felső  sarkában található Beállítások gombra kattintva értheti el.

Van valamilyen kereső funkció a rendszerben?

Igen. Ha az [UniCredit eBanking] funkciói között kíván keresni, azt a kezdőlap tetején található keresőben teheti meg. Amennyiben tranzakciói között akar keresni, ahhoz a kezdőlapon kattintson a Bankolás menüpontra, válassza ki számláját, amiben keresni kíván, majd klikkeljen a Tranzakciók áttekintése sor jobb szélén lévő nagyítóra.

FOLYÓSZÁMLÁK

 

A Bankolás menüben találja a felhasználójához rendelt ügyfelek összes számláját.

További részletekért görgessen lejjebb.

 

Az átnevezés ikonra  kattintva átnevezheti számláit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

Számlakivonatok menüben érheti el elektronikus számlakivonatait, díjkimutatásait és egyéb elektronikus dokumentumait  PDF formátumban a Megtekintés gombra kattintva. 

 

Törlesztési moratórium menüben teheti meg moratóriummal kapcsolatos nyilatkozatait.

 

PMT azonosító adatok megadása menüben töltheti ki az adategyeztetéshez kapcsolódó azonosítási adatlapot és kérdőívet.

 

Telefonbank menüben megtekintheti a telefonbank felhasználói azonosítóját, valamint új PIN kódot adhat meg. 

A dokumentumokat úgy töltheti le eszközére, hogy a sor elején lévő négyzetbe pipát tesz, majd a Letöltés kiválasztva gombra kattint.

 

A PDF dokumentumokat elmentheti eszközére vagy ki is nyomtathatja.


Tranzakciók áttekintése rész megjeleníti a már lekönyvelt, foglalásban lévő vagy visszautasított tranzakciókat.



A tranzakciók valamely sorára kattintva részletesen láthatja az összes arra vonatkozó adatot.

További tranzakciók megtekintéséhez használhatja a keresési opciót , vagy lefele görgetéssel folytathatja a navigációt az elmúlt két év tranzakciói között. 


A tranzakciók megjelenítését a dátum, az átutalások részletei, valamint összeg szerinti rendezésükkel is elvégezheti.

 Tranzakciók exportálása PDF-formátumban


 Tranzakciók exportálása Excel-formátumban


 A tranzakciók előzményeinek részletes keresése: időszak, összeg, kulcsszó és a bejövő vagy kimenő irány alapján.

KÁRTYÁK

A folyószámlákhoz tartozó betéti kártyá(ka)t a kapcsolódó számlánál találja. 

 

A kártya képére kattintva megjelennek a kártya adatai.

Hitelkártyáit, annak adatait és a kártyával végzett tranzakciókat a Hitelezés menü Kártyáim fülön tekintheti meg.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Többet szeretnék tudni a limitbeállításokról!

Az [UniCredit eBanking]-ben és az [UniCredit mBanking] mobilalkalmazási szolgáltatásban a lakossági bankszámláihoz tartozó tranzakciós és napi limitek elnevezései a következők: „digitális tranzakciós limit” és „digitális napi limit”.

A digitális tranzakciós limitet ügyfélszinten kezeljük, de a digitális napi limit számlánként adható meg.

A fő szabály, hogy az [UniCredit eBanking] és az [UniCredit mBanking] közös tranzakciós limitet használ. 

Van lakossági és céges számlám is. Hogyan tudom ezeket kezelni?

Lakossági számláját az [UniCredit eBanking] rendszerben tudja kezelni, míg a céges számláját az [UniCredit SpectraNet Internet Banking] rendszerben.

MEGBÍZÁSOK

Az [UniCredit eBanking] alkalmazásban utalásait egy helyről intézheti, a Megbízások gomb megnyomásával vagy a legördülő menüben található Átutalás indítása opció segítségével.


Kérjük, mindig ellenőrizze, hogy megbízásainál a megfelelő értéknap áll-e az átutalás időpontjánál.

 

FONTOS! Csak azokhoz a megbízásokhoz tegyen pipát az aláírómappában, amelyeket biztosan végre szeretne hajtani! A "Véglegesítés" gomb megnyomása előtt érdemes még egyszer ellenőrizni, hogy biztosan az  aláírásra szánt megbízásokat jelölte meg pipákkal!

SAJÁT SZÁMLÁK KÖZÖTT TÖRTÉNŐ ÁTVEZETÉS

  • Kattintson a Megbízások gombra vagy válassza ki az Átutalás indítása opciót a legördülő menüből.
  • Az első oldalon válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • A Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelennek az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája, valamint a felhasználójához rendelt számlák - így többi saját számlája is. Válassza ki azt a saját számlát, amelyre utalni szeretne.
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget. 
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az utalás további adatait.
  • Válassza ki a terhelés értéknapját! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer, ezen a naptár ikonra kattintva lehet módosítani.
  • Töltse ki a Részletek mezőt!
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik az Átutalás indítása gomb, ezzel véglegesítheti a tranzakciót.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.

Figyelem: A saját forintszámlái közötti átvezetés nem igényel tokenaláírást.

FORINTÁTUTALÁS
(AZONNALI MEGBÍZÁS - ÉRTÉKNAPOS MEGBÍZÁS)

 

Azonnali átutalási megbízás

  • Kattintson a Megbízások gombra vagy válassza ki az Átutalás indítása opciót a legördülő menüből.
  • Az első oldalon válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelenik az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája. Válassza ki azt a kedvezményezettet, akinek utalni szeretne vagy adjon meg új számlaszámot vagy másodlagos azonosítót. 
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget. Azonnali átutalási megbízások esetén az összeg nem haladhatja meg a 10.000.000 Forintot.
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az utalás további adatait.
  • Ellenőrizze a terhelés értéknapját! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer, azonnali átutalási megbízás megadásakor aznapi értéknapot kell választani.
  • Töltse ki a Közlemény mezőt!
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik az Átutalás indítása gomb, erre kattintva léphet tovább és hitelesítheti a megbízását. 
  • Az aláíró mappában hitelesítse megbízását SMS-sel, mToken-nel vagy token kóddal.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.
További információkat az azonnali fizetési rendszerről és a másodlagos azonosítókról ezen az oldalon talál.

Értéknapos átutalási megbízás

  • Kattintson a Megbízások gombra vagy válassza ki az Átutalás indítása opciót a legördülő menüből.
  • Az első oldalon válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelenik az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája. Válassza ki azt a kedvezményezettet, akinek utalni szeretne vagy adjon meg új számlaszámot. 
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget. 
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az utalás további adatait.
  • Ellenőrizze a terhelés értéknapját! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer, ezen a naptár ikonra kattintva lehet módosítani.
  • Töltse ki a Közlemény mezőt!
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik az Átutalás indítása gomb, erre kattintva léphet tovább és hitelesítheti a megbízását. 
  • Az aláíró mappában hitelesítse megbízását SMS-sel, mToken-nel vagy token kóddal.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.

DEVIZAÁTUTALÁS

  • Kattintson a Megbízások gombra vagy válassza ki az Átutalás indítása opciót a legördülő menüből.
  • Az első oldalon válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelenik az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája. Válassza ki azt a kedvezményezettet, akinek utalni szeretne vagy adjon meg új számlaszámot. Abban az esetben, ha új kedvezményezettet szeretne rögzíteni, szükséges megadni a kedvezményezett bank BIC/SWIFT kódját is.
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget.
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az utalás további adatait.
  • Ellenőrizze a terhelés értéknapját! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer.
  • Töltse ki a Közlemény mezőt!
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik az Átutalás indítása gomb, erre kattintva léphet tovább és hitelesítheti a megbízását. 
  • Az aláíró mappában hitelesítse megbízását SMS-sel, mToken-nel vagy token kóddal.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.

HITELKÁRTYA-VISSZAFIZETÉS

 

  • Kattintson a Megbízások gombra vagy válassza ki az Átutalás indítása opciót a legördülő menüből.
  • Az első oldalon válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelenik az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája. Válassza ki a hitelkártyát.
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget. 
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az utalás további adatait.
  • A továbbiakban cselekedjen a Forintátutalás bekezdésben foglaltaknak megfelelően.

GYAKORI UTALÁSOK (GYORS FIZETÉS)

 

A gyakori utalások (gyors fizetés) funkció hasznára lehet, ha bizonyos utalásokat rendszeresen kezdeményez.

 

Kattintson a Megbízások gombra, majd a megnyíló űrlap jobb oldalán a Gyors fizetés szekció alatt a Hozzáadás gombra.

 

A legördülő listában megtalálja az összes korábban mentett sablonját.

 

Figyelem: Gyakori utalás esetén annak részleteit módosíthatja az aláírás előtt.

 

Gyakori utalásainak törléséhez kattintson a Módosít gombra, majd kattintson a törölni kívánt sablon ikonjára. Ezután megjelennek a sablon adatai, a bal alsó sarokban található Törlés gombra kattintva tudja törölni a sablont.

 

Összesen kilenc sablont hozhat létre gyakori utalásaihoz.

FÜGGŐ MEGBÍZÁSOK

 

Válassza ki a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva a legördülő menüből a Függő megbízások menüt.

 

Itt találhatja függő megbízásait, megtekintheti azok részleteit valamint le is töltheti azokat PDF formátumú dokumentumban.

 

Egyes megbízásokat törölni is ebben a menüben lehetséges.

ÁLLANDÓ ÁTUTALÁSI MEGBÍZÁSOK

 

Válassza ki a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva a legördülő menüből az Állandó átutalások menüt.

Ebben a menüben áttekintést kaphat mind a belföldi, mind a nemzetközi ütemezett tranzakcióiról, azok állapotáról és a rájuk vonatkozó alapvető információkról, mint például: esedékesség dátuma, név, kedvezményezett adatai, illetve összeg.

Meglévő állandó átutalási megbízásait szintén itt módosíthatja, törölheti.

Az állandó átutalási megbízás olyan tranzakció, amely meghatározott időközönként automatikusan ismétlődik.

Az állandó átutalást mind forintban, mind más devizanemben kezdeményezheti.

Az Új megbízás gombra kattintva új állandó átutalási megbízást rögzíthet.

  • Válassza ki az állandó átutalási megbízás típusát! Kétféle átutalási megbízástípus közül választhat:
  1. Belföldi állandó átutalási megbízás vagy
  2. Limiten felüli összeg átvezetése/átutalása.
  • Válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani az utalást (Megbízó).
  • Kedvezményezett mezőbe kattintva megjelenik az Ön által korábban elmentett kedvezményezettek listája. Válassza ki azt a kedvezményezettet, akinek utalni szeretne vagy adjon meg új számlaszámot.
  • Az Összeg mezőben adja meg az átutalni kívánt összeget.
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az állandó átutalási megbízás további adatait.
  • Válassza ki az érvényesség kezdetét! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer, ezen a naptár ikonra kattintva lehet módosítani.
  • Adja meg az állandó átutalási megbízás gyakoriságát!
  • Adja meg a megbízás lejárati dátumát!
  • Töltse ki a Közlemény mezőt!
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Megbízás indítása gomb, erre kattintva léphet tovább és hitelesítheti a megbízását. 
  • Az aláíró mappában hitelesítse megbízását SMS-sel, mToken-nel vagy token kóddal.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.

FELHATALMAZÁS CSOPORTOS BESZEDÉSRE

 

A csoportos beszedési megbízásokkal  engedélyezheti a Bank számára közvetlen terhelés végrehajtását bármely olyan szolgáltató részére, amellyel a Bank közvetlen terhelésre vonatkozó megállapodást kötött.

A kedvezményezett szolgáltatók csoportos beszedési megbízásai egyedi,  a szolgáltatók által megadott kitöltendő mezőket tartalmaznak.

Ahhoz, hogy a csoportos beszedési megbízást a Bank megkapja és feldolgozza, aláírással kell hitelesíteni azt.

Lehetősége van a megbízás megváltoztatására, ehhez ki kell jelölni a kérdéses megbízást, és a kívánt módosítás elvégzése után újra alá kell írni. Az új megbízás aláírásáig a régi megbízás eredeti formájában aktív marad.

Ha törölni szeretné a megbízást, válassza ki azt a listából, majd kattintson a Törlés ikonra. Az érvénytelenítő megbízást úgyszintén alá kell írni. Az érvénytelenítő megbízás aláírásáig a régi megbízás aktív marad.

  • Válassza ki a számlát, ahonnan szeretné indítani a megbízást (Megbízó).
  • A Szolgáltató legördülő mezőből válassza ki a kedvezményezett szolgáltatót.
  • Az Értékhatár mezőben adja meg az összeget.
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik a Tovább gomb, erre kattintva léphet tovább és adhatja meg az csoportos beszedési megbízás további adatait.
  • Válassza ki az Érvényesség kezdetét! Alapértelmezetten aznapi dátumot ajánl fel a rendszer, ezen a naptár ikonra kattintva lehet módosítani. Ha szeretne, lejárati dátumot is meg tud adni, de ez nem kötelező.
  • Adja meg a Fogyasztói azonosítóját!
  • A Fogyasztó neve és Fogyasztó címe mezőkben alapértelmezetten megjelennek az adatok, azonban ezeken van lehetőség módosítani.
  • Ha minden kötelező mezőt kitöltött, aktívvá válik az Átutalás indítása gomb, erre kattintva léphet tovább és hitelesítheti a megbízását. 
  • Az aláíró mappában hitelesítse megbízását SMS-sel, mToken-nel vagy token kóddal.
  • Sikeres véglegesítés után egy "Sikeresen megkaptuk megbízásait feldolgozásra" tájékoztató üzenetet fog kapni.
  • Ha valamilyen oknál fogva hibaüzenetet lát, kérjük ellenőrizze a megbízás részleteit vagy próbálja újra megadni a megbízást.

KEDVEZMÉNYEZETTEK ÉS SABLONOK

 

Válassza ki a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva a legördülő menüből a Sablonok kezelése menüt.

Itt megtekintheti a forintban és más devizában mentett kedvezményezettjeit és sablonjait.

Kívánsága szerint új kedvezményezetteket is megadhat, meglévőeket módosíthat és törölhet.

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Beszedés előtt kapok-e értesítést-e az [UniCredit eBanking]-ben arról, hogy a jövőben esedékes egy beszedés?

Az esedékes beszedéseit az [UniCredit eBanking]-ben a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva legördülő Függő megbízások menüben láthatja, automatikus értesítést a rendszer erről nem küld külön.

Vissza tudom-e utasítani/tudom-e törölni a beszedésre váró megbízást?

Lehetősége van arra, hogy törölje/visszautasítsa a beérkező beszedés kérést. Ezt az [UniCredit eBanking]-ben a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva legördülő Függő megbízások menüben, a visszautasítandó/törlendő tételt kiválasztva - és ott a Törlés gombra kattintva - tudja megtenni.

Elérhető a sárga csekkes befizetés funkció?

Ez a funkció nem elérhető a rendszerben, azonban az ingyenesen letölthető [UniCredit mBanking] mobilalkalmazási szolgáltatásban elérheti ezt a funkciót.

Beküldött megbízásokat a könyvelés előtt vissza tudom vonni?

Abban az esetben tudja az aláírt megbízást visszavonni, ha az utalás belföldi forintátutalás, státusza pedig "Feldolgozás alatt" (nem könyvelt).

Díjmentes készpénzfelvételi nyilatkozatot tudok leadni?

Igen! Az [UniCredit eBanking] felületén a saját számlával rendelkező felhasználó ingyenes ATM készpénzfelvételi kérelmet is benyújthat. Ezt a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva, a Nyilatkozat ingyenes készpénzfelvételről menüben találja.

Látni fogom a még le nem könyvelt, foglalt tranzakciók részleteit?

Az [UniCredit eBanking]-ben a Megbízások gomb melletti nyílra kattintva legördülő Függő megbízások pontban láthatja az internetbanki és mobilalkalmazási szolgáltatásokon [UniCredit eBanking és UniCredit mBanking] kezdeményezett terhelések és a bejövő terhelések részleteit a megbízás teljesülése előtt.

Nyomon tudom követni a beküldött megbízások státuszát? Ha valamit nem tudtak teljesíteni, kapok erről egyértelmű visszajelzést a rendszerben?

Igen! Függőben lévő tranzakcióiról a Megbízások gomb melletti legördülő választólista Függő megbízások pontjában tájékozódhat. Az aláírásra váró megbízásokról kilépéskor figyelmeztető üzenetet kap.

A már feldolgozott tételeket a Bankolás menüpontban a számla kiválasztását követően, a számla részleteit legördítve nézheti meg a tranzakció részleteit.

Ha nem sikerül beküldenem a megbízást (limitprobléma, aláírási jelszó probléma, jogosultsági probléma miatt), azt egyértelműen jelzi nekem a rendszer?

Ha a megbízás beküldése sikertelen, az [UniCredit eBanking] ezt Önnek hibaüzenetben jelzi.

HITELEK, HITELKÁRTYÁK

 

A Hitelezés menüben találja a felhasználójához rendelt ügyfelek kölcsöneit és hitelkártyáit.

 

A Törlesztési moratórium menüben teheti meg nyilatkozatát.

Az átnevezés ikonra  kattintva átnevezheti hiteleit, s ez segíti az áttekinthetőséget.

A Visszafizetési tranzakciók

 

Visszafizetési tranzakciók exportálása PDF-formátumban

Visszafizetési tranzakciók Excel-formátumban

  • A Befektetés gombra kattintva elérheti Megtakarítási számláit (Takarékszámla, Nyugdíj Előtakarékossági Számla (NYESZ), Tartós Befektetési Számla (TBSZ), Rendszeres Megtakarítási Program (RMP), Stabilitási Megtakarítási Számla (SMSZ)) és Lekötött betéteit.
  • További részletekért kattintson a Számla adatok elemre.

Tipp: A -ra kattintva átnevezheti számláit, ami segíti az áttekinthetőséget.


Tranzakciók exportálása PDF-formátumban
Tranzakciók exportálása Excel-formátumban
A tranzakciók előzményeinek részletes keresése: időszak, összeg, kulcsszó és a bejövő vagy kimenő irány alapján.
A tranzakciók megjelenítését a dátum, az átutalások részletei, valamint összeg szerinti rendezésükkel is elvégezheti.

    A Lekötött betéteim fül alatt találja az Ön felhasználójához rendelt ügyfelek lekötött betéteit, amelyeket a számlaszám és a számlatulajdonos neve alapján tud megkülönböztetni.

     

    További részletekért kattintson a Betéti adatok elemre.

     

    Új betét lekötéséhez kattintson az Új betétlekötés gombra.

 

GYAKRAN ISMÉTELT KÉRDÉSEK

Betétlekötésnél van lehetőség akciós betétet lekötni?

Akciós betétlekötési megbízások kizárólag személyesen, a bankfiókokban, illetve telefonos banki szolgáltatáson [UniCredit Telefonbank] keresztül adhatók meg.

A betéti szerződések részletes leírását az Általános Üzleti Feltételek tartalmazza.

A betétfeltörés automatikusan történik?

Ez a funkció az [UniCredit eBanking]-ben nem automatikus.

A betétfeltörést Önnek kell kezdeményeznie, ami a bankfiókban kerül véglegesítésre.

Hogyan tudok értékpapír megbízást beadni?

 

  • Az [UniCredit eBanking] rendszerbe történő belépést követően az UniCredit logó alatt található Megbízások legördülő menüből válassza ki az Értékpapírok menüpontot. 
  • Ha eddig nem volt értékpapír megbízása, akkor az "Önnek 0 értékpapír megbízása van.” feliratot látja.
  • A megnyíló ablak alján találja az ÉRTÉKPAPÍR-MEGBÍZÁS LÉTREHOZÁSA feliratot. 
  • Ez alatt a legördülő menüből válassza ki az elindítani kívánt megbízás típusát.



 

LAKOSSÁGI ÁLLAMPAPÍR

  • A megnyíló ablak alján találja az Értékpapír-megbízás létrehozása feliratot.
  • Ez alatt a legördülő menüből válassza ki az elindítani kívánt megbízás típusát: Lakossági állampapír.
  • Fontos: ha Ön meghatalmazott és több ügyfél számlája fölött is rendelkezik, az Ügyfél legördülő menüben csak a saját számláját tudja kiválasztani, mert lakossági állampapír megbízást kizárólag számlatulajdonosként adhat, számla feletti meghatalmazottként nem.
  • A kiválasztás után töltse ki a rendszer által kért adatokat.
  • Az ügylet típusánál állampapír jegyzést válasszon, ha Magyar Állampapír Pluszt (MÁP Pluszt) vagy Egyéves Magyar Állampapírt (1MÁP-ot) szeretne jegyezni, ill. állampapír vételt, ha Prémium Magyar Állampapírt (PMÁP) szeretne vásárolni.
  • 1MÁP és MÁP Plusz jegyzésére vonatkozó megbízást csak hétköznap lehet beadni, hétfőn reggel 6 és pénteken 17:50 között aláírt és beküldött ügyletet tud a bank befogadni (tehát hétköznap éjjel is), egyéb időpontban hibaüzenet jelenik meg.
  • PMÁP vételére vonatkozó megbízást beadni hétköznapokon reggel 6 és 17:50 között lehet (tehát hétköznap éjjel sem!), egyéb időpontban és bankszünnapokon hibaüzenet figyelmezteti az ügyfelet.
  • Válassza ki, hogy melyik értékpapír alszámlára kívánja megvenni az adott állampapírt, majd adja meg a mennyiséget, ez alapján kalkulálja a rendszer a jegyzés vagy vásárlás összegét.
  • Hiányos kitöltés esetén a rendszer figyelmeztetni fogja Önt.
  • Az összes adat megadását követően a Költségkalkuláció gomb aktívvá válik, majd ezt megnyomva néhány másodperc elteltével megjeleníti a rendszer a tranzakció várható költségeit.


  • Az adatok áttekintése után az adott ügylet MiFID megfeleléségéről talál tájékoztatást. Ha megismerte a megvásárolni kívánt állampapír Ismertetőjét és Nyilvános Ajánlattételét, valamint elfogadja az állampapírok megvásárlásához szükséges nyilatkozatokat, kérjük, hogy kattintson a bal oldali fehér jelölő négyzetbe és pipálja ki azt. Ez szükséges ahhoz, hogy a Tovább gomb aktívvá váljon és rá tudjon kattintani. 
  • A következő képernyőn ellenőrizze le a tranzakció adatait, vagy téves rögzítés esetén a Törlés gombbal akár törölheti is a megbízását.
  • Ha rendben talált mindent, írja alá az Ön hitelesítési módjának megfelelő eszközt használva (Token, SMS-kód vagy mToken).
  • Értékpapír megbízások esetén – az egyéb megbízásoktól eltérően - csak egyesével lehet aláírni, pipával jelölve azt az Ellenőrzés és aláírás képernyőn, a tranzakció részletei mellett jobbra található fehér jelölő mezőben.
  • Fontos: Az aláírási kód beírása nélkül a megbízása az Ön aláírására várakozik és nem kerül feldolgozásra.

 

Hogyan tudom a meglévő lakossági állampapíromat eladni eBankingen keresztül?

 

A „Megbízások” / „Értékpapírok” / „Értékpapír-megbízás létrehozása” / „Lakossági állampapír” menüpontot kell kiválasztani. 

 

Először be kell állítani az „Ügylet típusát” (Állampapír eladás), majd az „Ügyfélválasztásban”, hogy melyik ügyfél számláján (számlatulajdonosén vagy rendelkezőjén) lévő állampapírt kívánja eladni.

Először az „Értékpapír alszámlát” kell kiválasztani, ahol már az állampapír rövid nevét is kiválasztja egyúttal, majd az „Értékpapír kiválasztása” mező automatikusan töltődik az állampapír nevével és ISIN- kódjával, ill. megmutatja a rendszer a „Teljes névértéket”. Ezt követően adhatja meg az eladni szánt „Mennyiséget (darab)”, a rendszer pedig a napi árfolyam alapján kalkulálja az „Eladás összegét”.

Fontos kiemelni, hogy lakossági állampapír eladására hétvégén és éjjel sincs lehetőség eBanking rendszeren keresztül, ekkor az ügyfél hibaüzenetet kap, ilyen megbízást csak hétköznap 9 és 16 óra között lehet eBankingen megadni. Egyéb időpontban vagy bankszünnapon megadott megbízás esetén az ügyfélnek hibaüzenet jelzi, hogy a megbízást a bank nem kapta meg.

Hogyan tudom a lakossági állampapírra adott megbízást visszavonni?

Az állampapír megbízásokat csak az ügyletek teljesülése előtt tudja visszavonni. A lakossági állampapír megbízás aláírásával feltétlen és visszavonhatatlan nyilatkozatot tett, ezért ennek visszavonására nincs lehetőség.

Kérjük, hogy aláírás előtt mindenképpen ellenőrizze megbízását.

TŐZSDEI MEGBÍZÁS

  • A megnyíló ablak alján találja az Értékpapír-megbízás létrehozása feliratot.
  • Ez alatt a legördülő menüből válassza ki az elindítani kívánt megbízás típusát: Tőzsdei megbízás (BÉT).
  • Fontos: ha Ön meghatalmazott és több ügyfél számlája fölött is rendelkezik, akkor ki kell választania az Ügyfél legördülő menüből, hogy kinek a számlájáról kíván rendelkezni. 
  • A kiválasztás után töltse ki a rendszer által kért adatokat.
  • Hiányos kitöltés esetén a rendszer figyelmeztetni fogja Önt.


  • Az összes adat megadását követően a Költségkalkuláció gomb aktívvá válik, majd ezt megnyomva néhány másodperc elteltével megjeleníti a rendszer a tranzakció várható költségeit.
  • Az adatok áttekintése után az adott ügylet MiFID megfelelőségéről talál tájékoztatást. Ha megbízása kapcsán hozzájárul az elektronikus kommunikációhoz (állandó jelleggel a Kifejezett hozzájárulás, ún. MiFID Nyilatkozat megadásával, vagy esetileg az adott megbízásra szólóan), illetve elfogadja a részvények megvásárlásához szükséges nyilatkozatokat, valamint a megismert információkat elfogadja, kérjük, hogy kattintson a bal oldali fehér jelölő négyzetbe és pipálja ki azt. Ez szükséges ahhoz, hogy a Tovább gomb aktívvá váljon és rá tudjon kattintani. A következő képernyőn ellenőrizze le a tranzakció adatait, vagy téves rögzítés esetén a Törlés gombbal akár törölheti is a megbízását.
  • Ha rendben talált mindent, írja alá az Ön hitelesítési módjának megfelelő eszközt használva (Token, SMS-kód vagy mToken). 
  • Értékpapír megbízások esetén – az egyéb megbízásoktól eltérően - csak egyesével lehet aláírni, pipával jelölve azt az Ellenőrzés és aláírás képernyőn, a tranzakció részletei mellett jobbra található fehér jelölő mezőben.
  • Fontos: Az aláírási kód beírása nélkül a megbízása az Ön aláírására várakozik és nem kerül feldolgozásra.
Hogyan tudom a részvényre adott megbízást visszavonni?

Tőzsdei megbízást visszavonni csak a nem teljesített megbízások vagy a részben teljesült (RTJ) megbízások esetén, a megbízás részteljesítéssel nem érintett részére adhat meg.
Amennyiben a megbízás visszavonására vonatkozó megbízást a Bank a Kondíciós listában meghatározott időpontot követően veszi kézhez, a visszavonás a következő kereskedési napon kereskedési idő kezdetekor (tőzsdenyitáskor) kerül a szabályozott piac elektronikus ajánlati rendszerébe és ennek pozitív visszaigazolását követően kerül sor a megbízás fedezetét képező értékpapírok/pénz zárolásának feloldására is.
A több napra adott megbízás esetén, amennyiben Ön másképp nem rendelkezik, úgy a Bank által a megbízás lejáratáig beadásra kerül a szabályozott piac kereskedési rendszerébe minden üzleti napon.

  • Az [UniCredit eBanking] rendszerbe történő belépést követően a Megbízások legördülő menüből válassza ki az Értékpapírok menüpontot.
  • A felugró ablakban soronként jelennek meg az Ön által megadott megbízások, valamint azok státusza. (BEA: beadott; FEL: feladott; RGZ: rögzített; IND: indított; VRK: várakozó; LZT: lezárt; TLJ: teljesült; RTJ: részteljesült; STR: sztornó).
  • A visszavonni kívánt megbízás sorára kattintva megjelennek a tranzakció részletei, amelynek alján a Visszavonás feliratra kattintva vonhatja vissza a megbízást, ha az még visszavonható státuszú. Ha a megbízás már nem vonható vissza, akkor a visszavonás felirat nem jelenik meg. 
  • Aláírásra váró megbízás a Törlés gombbal törölhető a listáról. Ezt követően a felugró ablakban megjelennek a visszavonandó megbízás adatai. Ellenőrizze le az adatokat és ha rendben találja azokat, kattintson a Tovább gombra.
  • A következő képernyőn megjelenik az összes aláírásra váró megbízása. Ezek közül a visszavonandó megbízás automatikusan ki van jelölve. 
  • A képernyő legalján az aláírási kód megadását követően a Tovább gombra kattintva visszavonhatja a megbízást.

HAZAI AMUNDI ALAPOK, EGYÉB ALAPOK

  • A megnyíló ablak alján találja az Értékpapír-megbízás létrehozása feliratot.
  • Ez alatt a legördülő menüből válassza ki az elindítani kívánt megbízás típusát:
    • Ha az Amundi Alapkezelő forintban denominált befektetési alapjára kíván megbízást megadni válassza ki a Hazai Amundi alapokat.
    • Minden más befektetési alap esetén válassza ki az Egyéb alapokat.
  • Fontos: ha Ön meghatalmazott és több ügyfél számlája fölött is rendelkezik, akkor ki kell választania az Ügyfél legördülő menüből, hogy kinek a számlájáról kíván rendelkezni. 
  • A kiválasztás után töltse ki a rendszer által kért adatokat.
  • Meg kell adni a Megbízás irányát, amely lehet 
    • Forgalomba hozatal (ügyfél vásárol), vagy 
    • Visszaváltás (ügyfél elad), ill. 
    • Átcsoportosítás, az Értékpapír kondíciós listában meghatározott bizonyos Amundi befektetési alapok esetén (ez azt jelenti, hogy az Értékpapír kondíciós listában felsorolt Amundi befektetési alapok egyikét az ügyfél eladja és automatikusan ugyanarról a számláról, a befektetési alap ellenértékéért a felsoroltak közül egy másik Amundi befektetési alapot vásárol a rendszer, a visszaváltás az egyes alapokra érvényben lévő visszaváltási díjjal történik, a forgalomba hozatal díjmentes).
  • Utána az Értékpapír kiválasztása történik a nagyító ikon megnyomásával és az Értékpapír nevének vagy ISIN kódjának megadásával és a Keresés gomb megnyomásával, ill. a befektetési alap sorára történő kattintással.
  • Az Értékpapír alszámla megadásával tudja kiválasztani, hogy melyik számlára kerüljön megvételre a befektetési alap, valamint kötelező az Összeg megadása is.
  • Hiányos kitöltés esetén a rendszer figyelmeztetni fogja Önt.


  • Az összes adat megadását követően a Költségkalkuláció gomb aktívvá válik, majd ezt megnyomva néhány másodperc elteltével megjeleníti a rendszer a tranzakció várható költségeit.
  • Az adatok áttekintése után az adott ügylet MiFID megfelelőségéről talál tájékoztatást. Ha megbízása kapcsán hozzájárul az elektronikus kommunikációhoz (állandó jelleggel a Kifejezett hozzájárulás, ún. MiFID Nyilatkozat megadásával, vagy esetileg az adott megbízásra szólóan), illetve elfogadja a befektetési alapok megvásárlásához szükséges nyilatkozatokat, valamint a megismert információkat elfogadja, kérjük, hogy kattintson a bal oldali fehér jelölő négyzetbe és pipálja ki azt. Ez szükséges ahhoz, hogy a Tovább gomb aktívvá váljon és rá tudjon kattintani. A következő képernyőn ellenőrizze le a tranzakció adatait, vagy téves rögzítés esetén a Törlés gombbal akár törölheti is a megbízását.
  • Ha rendben talált mindent, írja alá az Ön hitelesítési módjának megfelelő eszközt használva (Token, SMS vagy mToken).
  • Értékpapír megbízások esetén – az egyéb megbízásoktól eltérően - csak egyesével lehet aláírni, pipával jelölve azt az Ellenőrzés és aláírás képernyőn, a tranzakció részletei mellett jobbra található fehér jelölő mezőben.
  • Fontos: Az aláírási kód beírása nélkül a megbízása az Ön aláírására várakozik és nem kerül feldolgozásra.

 

Hogyan tudom a befektetési alapra megadott megbízást visszavonni?
  • Az [UniCredit eBanking] rendszerbe történő belépést követően a Megbízások legördülő menüből válassza ki az Értékpapírok menüpontot.
  • A felugró ablakban soronként jelennek meg az Ön által megadott megbízások, valamint azok státusza. (BEA: beadott; FEL: feladott; RGZ: rögzített; IND: indított; VRK: várakozó; LZT: lezárt; TLJ: teljesült; RTJ: részteljesült; STR: sztornó).
  • Ha a megbízás már nem vonható vissza, akkor a visszavonás felirat nem jelenik meg. Aláírásra váró megbízás a Törlés gombbal törölhető a listáról.
  • Ezt követően a felugró ablakban kattintson az Igen gombra, ha valóban törölni kívánja a megbízást.
  • A következő képernyőn az OK gomb megnyomásával tudja megerősíteni a megbízás törlését.

ÉRTÉKPAPÍR TRANSZFER

  • A megnyíló ablak alján találja az „Értékpapír-megbízás létrehozása” feliratot.
  • Ez alatt a legördülő menüből válassza ki az elindítani kívánt megbízás típusát: Értékpapír transzfer.
  • Fontos: ha Ön meghatalmazott és több ügyfél számlája fölött is rendelkezik, akkor ki kell választania az „Ügyfél” legördülő menüből, hogy kinek a számlájáról kíván rendelkezni. 
  • A kiválasztás után töltse ki a rendszer által kért adatokat.
  • Ki kell választani az értékpapír alszámlát, amellyel együtt kiválasztásra kerül az az értékpapír, amelyet transzferálni kíván, ezzel együtt a rendszer automatikusan kitölti az értékpapír nevét, ISIN-kódját és névértékét, továbbá a teljes Rendelkezésre álló egyenleget (értékpapír darabszám).
  • Kötelező mezőként, kérjük adja meg:
    • a transzfer értéknapját a naptár ikonra kattintva, 
    • ki kell választani a KELER főszámlát
    • be kell írni a KELER alszámlát
    • a kedvezményezett nevét
    • a közleményt és 
    • a rendelkezésre álló mennyiségből a transzferálni kívánt mennyiséget (darab).
  • A Tovább gomb megnyomásával tudja véglegesíteni a tranzakciót.
  • A hiányos kitöltés esetén a rendszer figyelmeztetni fogja Önt.


  • A következő képernyőn kérjük, ellenőrizze le a tranzakció adatait, vagy téves rögzítés esetén a Törlés gombbal akár törölheti is a megbízását.
  • Ha rendben talált mindent, írja alá az Ön hitelesítési módjának megfelelő eszközt használva (Token, SMS-kód vagy mToken).
  • Értékpapír megbízások esetén – az egyéb megbízásoktól eltérően – csak egyesével lehet aláírni, pipával jelölve azt az Ellenőrzés és 
  • Fontos: Az aláírási kód beírása nélkül a megbízása az Ön aláírására várakozik és nem kerül feldolgozásra.
Hogyan tudja az ügyfél a meglévő lakossági állampapírját eladni eBankingen keresztül?

A „Megbízások” / „Értékpapírok” / „Értékpapír-megbízás létrehozása” / „Lakossági állampapír” menüpontot kell kiválasztani. 

 

Először be kell állítani az „Ügylet típusát” (Állampapír eladás), majd az „Ügyfélválasztásban”, hogy melyik ügyfél számláján (számlatulajdonosén vagy rendelkezőjén) lévő állampapírt kívánja eladni.

Először az „Értékpapír alszámlát” kell kiválasztani, ahol már az állampapír rövid nevét is kiválasztja egyúttal, majd az „Értékpapír kiválasztása” mező automatikusan töltődik az állampapír nevével és ISIN- kódjával, ill. megmutatja a rendszer a „Teljes névértéket”. Ezt követően adhatja meg az eladni szánt „Mennyiséget (darab)”, a rendszer pedig a napi árfolyam alapján kalkulálja az „Eladás összegét”.

Fontos kiemelni, hogy lakossági állampapír eladására hétvégén és éjjel sincs lehetőség eBanking rendszeren keresztül, ekkor az ügyfél hibaüzenetet kap, ilyen megbízást csak hétköznap 9 és 16 óra között lehet eBankingen megadni. Egyéb időpontban vagy bankszünnapon megadott megbízás esetén az ügyfélnek hibaüzenet jelzi, hogy a megbízást a bank nem kapta meg.

 

Hogyan tudom az értékpapír transzfer megbízást visszavonni?

Transzfer megbízás visszavonására aláírást követően nincs lehetőség, ezért kérjük, hogy aláírás előtt mindenképpen ellenőrizze megbízását.

Hogyan tudom megnézni az értékpapír számlatörténetet?

Meglévő értékpapírjai tranzakcióinak listáját az [UniCredit eBanking]-be belépést követően a felső menüsorban a BEFEKTETÉS menüpont, majd ezt követően az Értékpapírok menüpont kiválasztásával érheti el. Amennyiben nem rendelkezik értékpapírokkal a számláján, illetve amennyiben az értékpapírszámlája nincs megfelelően beállítva, akkor az Értékpapírok menüpont nem jelenik meg.- A képernyő felső részén megjelennek a rendelkezésére álló értékpapírok.- A képernyő középső részén láthatja az értékpapír állományok további részleteit.- A kiválasztott értékpapírra kattintva a képernyő alsó részén láthatja az adott értékpapírra adott megbízásait. Amennyiben ez a lista üres, úgy a jobb oldalon található nagyító gombra kattintva tágabb idő-intervallumot választhat ki.- Ezt követően a Keresés gombra kattintva megjelennek a megadott időszakra adott megbízásai.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo