Back to top

 Kerülje el, hogy csalók áldozata legyen!

Tisztelt Ügyfelünk!

Folyamatosan nő az online intézhető ügyek száma, egyre többet használjuk a digitális szolgáltatásokat. Ezt felfedezték a csalók is, akik nagyon kreatívan, a megtévesztés, félelemkeltés, siettetés, vagy a különleges, kihagyhatatlan lehetőség érzetét keltve igyekeznek megfosztani minket pénzünktől.

 

  A céljuk, hogy banki adatainkat – mobilbanki vagy internetbanki belépési kód, jelszó, bankkártyához tartozó adatok – megszerezzék, vagy valamilyen módon pénzt csaljanak ki.

Az Európai Kiberbiztonsági Hónap alkalmából 2024 októberében a Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Nemzeti Kibervédelmi Intézet képregényes formában mutatja be a legfontosabb csalási módokat és ad hasznos tanácsokat. A képregényeket itt tudja megnézni.
 

KiberPajzs:

A csalások elkerülése érdekében kattintson a KiberPajzs oldalára, ahol egy átfogó oktatási program segítségével felkészülhet a csalók különböző módszerei ellen.

 

 NAGYON FONTOS!

Ha gyanús SMS-t/hívást kap vagy tranzakciót észlel, kérjük, keresse kollégáinkat telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1/20/30/70 325 3200/1-es menüpont Bankkártya letiltása)!

Bankunk soha, semmilyen körülmények között nem kéri az alábbi azonosítókat – Ön se adja ki ezeket:

 

Ha csalás áldozata lett, kérjük, haladéktalanul jelentse ezt a banknak, hívja az éjjel-nappal elérhető telefonos ügyfélszolgálatunkat (+36 1/20/30/70 325 3200/1-es menüpont Bankkártya letiltása)!
Javasoljuk, hogy tegyen rendőrségi feljelentést is a területileg illetékes rendőrkapitányságon.

 

 

Legfrissebb csalási módszer
Pszichológiai manipuláció
Tudatosan a gyermekek online biztonságáért
Biztonságos bankkártyahasználat
Azonnali blokkolás funkció

 

Csalástípusok

1. Hívások
2. Csomagokkal, (online) rendelésekkel kapcsolatos megkeresés:
3. Befektetések: A csalók irreálisan magas hozam ígéretével kínálnak befektetési ajánlatot.
4. Fake (hamis) netbank oldal
5. Előfizetésekkel kapcsolatos megkeresés
6. Adathalászati visszaélés az UniCredit Bank nevével
7. Hamisított, felsővezetőktől érkező utasítások

 

 Az alábbiak segíthetnek elkerülni, hogy Ön a csalók áldozata legyen.

  • Elektronikus banki ügyintézéséhez mindig használja a pénzintézete által üzemelte­tett biztonságos mobilapplikációt vagy webfelületet! Inter­netbankját a bank hivatalos honlapjáról indítsa!
  • Mindig a hivatalos alkalmazásboltokból (pl. Google Play, App Store) töltse le az appliká­ciókat, vagy a bank hivatalos oldaláról!
  • Ha van mobilalkalmazási szolgáltatása, ak­tiválja a push üzeneteket, így mindig azon­nal értesülni fog a bankkártyájával végzett tranzakciókról!
  • Az applikációk védelme érdekében állítson be képernyőzárat vagy biometrikus azono­sítást (pl. ujjlenyomat azonosító)!
  • Személyes vagy banki adatot, ideértve a bankkártya-adatokat/internetbanki azo­nosítóit/jelszavait/aktiváló kódjait is, tele­fonon se osszon meg senkivel! Ha valóban banki ügyintéző telefonál, ő ismeri a szük­séges adatokat.
  • Ne nyisson meg egyből, meggondolatlanul gyanús linkeket, e-maileket, csatolmányo­kat, SMS-eket!
  • Állítson be olyan napi vásárlási- és kész­pénzfelvételi limitet a kártyájához, amely illeszkedik a vásárlási szokásaihoz, egyúttal biztonságos és kényelmes!
  • A csomagküldő szolgáltatások oldalának cí­mét saját maga írja be a böngészőbe! Ezek a szolgáltatók nem kérik ügyfeleik érzékeny banki adatait, ezért ne adja ki azokat erre való hivatkozásra!
  • Minden esetben érdeklődjön az adott szol­gáltatónál vagy bankjánál az esetleges problémáról!
  • Minden esetben figyelmesen olvassa át és értelmezze a bankunk által SMS-ben küldött üzeneteket! Ha olyan szolgáltatás kapcsán kap aktiváló kódot, amelyet nem Ön igényelt, ne adja ki semmilyen felületen azt, és azonnal jelezze telefonos ügyfélszol­gálatunknál az esetet!
  • A bankok kizárólag a saját online felületei­ken kommunikálnak az ügyfelekkel.
  • Keltsen gyanút és azonnal jelezze bankunk felé, ha angol nyelvű SMS-t kapott ban­kunktól annak ellenére, hogy a kapcsolat­tartási nyelve a magyar!
  • A kapott SMS-t/e-mailt vizsgálja át alapo­san, fogjon gyanút, ha furcsa a nyelvezet, vagy helyesírási hibákat, esetleg szokatlan csatolmányokat (pl.: zip stb.) tartalmaz!
  • Az UniCredit SOHA nem kéri telefonon illetve egyéb felületen, hogy a pénzét tegye át egy másik bankszámlára!
  • Ugyanígy nem KÉRI EL SOHA a PIN-kódot, CVV/CVC kódot, internetbanki- vagy mobilbankkódokat és egyszer használ-ható, második hitelesítési kódot.
  • Ha bizonytalan, szakítsa meg a hívást, és hívja fel a bankját az Ön által ismert telefonos elérhetőségen vagy a bank központi számán (+36 1/20/30/70 325 3200/1-es menüpont Bankkártya letiltása) és ellenőrizze le annak a nevét, aki kereste Önt!  Ha ténylegesen gond van a bankszámlájával, bankkártyájával, az ügyfélszolgálaton dolgozó szakértők tudni fognak róla.
  • Fontos, hogy ilyen esetben az ügyfélszolgálat felé a kapcsolat-felvételt Ön kezdeményezze az ismert telefonszámon (vagy saját maga keresse meg a bank honlapján)! Ne hagyatkozzon arra, hogy majd visszahívja egy másik "munkatárs" és visszaigazolja a hívott fél nevét. Ugyanígy ne fogadja el, hogy átkapcsolják ugyanebből a célból, ha ezt ajánlják a csalók.

 

 

A helyesbítési kérelmek (panasz/reklamáció) benyújtására kialakított elérhetőségek, a kérelmek elbírálásának határideje és folyamata.
Mi a teendő, ha bankkártya problémát észlel, csalásra gyanakszik?
Mi a teendő, ha nem ért egyet egy adott terheléssel?
Tudnivalók a bankkártya reklamációk kivizsgálásáról
A Keretszerződés szerint Öntől, mint ügyféltől elvárt magatartási szabályok
Tartsa karban és rendszeresen frissítse digitális eszközei beállításait, akadályozza meg, hogy érzékeny adataihoz mások is hozzáférhessenek!
Hogyan tudja fokozni pénze biztonságát?
Meghatalmazotti hozzáférések elektronikus csatornán

 

 

 Kattints a hasznos tanácsokért a biztonságos online vásárláshoz!


Mindent megteszünk ügyfeleink védelmében

Bankunk működése során mindig ügyfeleink érdekeit helyezzük előtérbe. Tesszük ezt olyankor is, amikor – a törvényeknek és a piaci szabályozásnak való maradéktalan megfelelés miatt – ez esetleges kényelmetlenségekkel jár, mert hisszük, hogy ügyfeleink számára a prudens működéssel tudjuk megteremteni a szükséges biztonságot. Szolgáltatásainkat, folyamatainkat is ezen törekvésünknek rendeljük alá.

Ha gyanús hívást kap vagy tranzakciót észlel, kérjük, keresse kollégáinkat telefonos ügyfélszolgálatunkon (+36 1/20/30/70 325 3200/1-es menüpont Bankkártya letiltása)!

Tájékoztatjuk ügyfeleinket, hogy készpénz-helyettesítő fizetési eszközzel (például bankkártyával, netbankkal, mobilapplikációval) való visszaélés esetén megvizsgáljuk a kárfelelősség kérdését. A kártérítési felelősség intézményünket nem terheli, ha a vizsgálat eredményeképpen az állapítható meg, hogy az ügyfél súlyosan gondatlan magatartásával hozzájárult a kár bekövetkezéséhez. A súlyos gondatlanság fennállásának kérdésében végső döntést a bíróság hozhat.

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo