Back to top

MiFID II.

Tudnivalók ügyfeleink számára

 

A tőkepiac változásai új, az egész Európai Unióra kiterjedő szabályozást tettek szükségessé. A változások 2018. január 3-tól hatályosak, és ügyfeleinket éppúgy érintik, mint bankunkat.

A MiFID II. (Markets in Financial Instruments Directive  ̶  az Európai Parlament és Tanács 2014/65/EU irányelve) többszintű, az Európai Unióra kiterjedő szabályozást takar, amelynek bevezetése két hazai törvény1 jelentős módosítását és további ágazati jogszabályok megalkotását követelte meg, valamint számos, hazánkban is közvetlenül hatályos és alkalmazandó európai jogszabály kapcsolódik hozzá.

Bankunk saját döntése alapján  ̶  a számítástechnikai rendszerek zavartalan működése érdekében  ̶  az új követelményeknek már a jogszabályok hatályba lépése előtt egy nappal, 2018. január 2-től kíván megfelelni, így folyamatait és szabályzatait ennek megfelelően módosítja.

 

Korábbi szabályozási elemek és változásaik

Ügyfélbesorolás

Az előírásoknak megfelelően a befektetési szolgáltatóknak – így bankunknak is – az ügyfeleiket ügyfél-kategóriákba kell sorolniuk. A besorolás alapja az ügyfél befektetési termékekkel, azok működésével és kockázataival kapcsolatos ismeretei és tapasztalata, célja pedig az, hogy az így meghatározott ügyfelek a szakértelmüknek megfelelő védelmet kapjanak.

A jogszabály három ügyfél-kategóriát különböztet meg:

  • Lakossági ügyfelek
  • Szakmai ügyfelek
  • Elfogadható partnerek

Elfogadható partnernek, illetve szakmai ügyfélnek minősülnek: a jogszabályban meghatározott intézményi befektetők, illetve a bizonyos méretkövetelményeknek megfelelő vállalkozások. Szakmai ügyféllé történő minősítését kérheti az a lakossági ügyfél, aki a jogszabályban meghatározott kritériumoknak megfelel. Lakossági ügyfél pedig mindenki más, aki nem tartozik sem az elfogadható partner, sem a szakmai ügyfél kategóriába (a továbbiakban: MiFID lakossági ügyfél).

Az ügyfél-kategóriákat, az egyes ügyfél-kategóriák közötti átjárhatósági szabályokat az UniCredit Bank Ügyfél-besorolási Politikája tartalmazza, ebben lényegi változás nem következett be. Az ügyfél-tájékoztatással kapcsolatos legszigorúbb szabályok az ügyfelek túlnyomó többségét kitevő MiFID lakossági ügyfelekre vonatkoznak. Bankunk minden ügyfelét a szerződéskötéskor, illetve a besorolás esetleges változásakor tájékoztatja az alkalmazott ügyfél-kategóriáról és az ahhoz kapcsolódó jogairól.

Alkalmassági és megfelelési teszt

Befektetési tanácsadás nyújtása esetén a banknak fel kell mérnie ügyfele:

  • pénzügyi eszközökkel kapcsolatos ismereteit és tapasztalatait,
  • kockázatviselési hajlandóságát,
  • pénzügyi helyzetét és
  • befektetési céljait.

A törvényben meghatározott egyes megbízások végrehajtása előtt pedig a banknak tájékozódnia kell ügyfelei ismereteiről és tapasztalatairól a szerződésben vagy a megbízásban foglalt ügylet lényegével, jellemzőivel és különösen ezek kockázataival kapcsolatban. Ezek alapján ügyfelünknek lehetősége nyílik arra, hogy bizonyos termékekre ügyleteket kössön.

Ennek megfelelően a befektetési ügyletekre vonatkozó szerződéskötés előtt az ún. „Befektetési adatlapon” mindenkinek nyilatkoznia kell:

  • a termékekkel kapcsolatos ismereteiről és tapasztalatairól (megfelelési teszt), illetve
  • ha személyre szóló befektetési tanácsadást is igénybe kíván venni, akkor a kockázatviselési hajlandóságáról, valamint a befektetési céljáról és a pénzügyi helyzetéről (alkalmassági teszt).

Ha ügyfelünk úgy dönt, hogy a fenti információkat nem vagy nem teljeskörűen adja meg, és erről írásban nyilatkozik, megbízását természetesen végrehajtjuk, azonban befektetési tanácsadási szolgáltatást ebben az esetben a bank nem nyújthat.

2018 januárjától (MiFID II.) fontos változás, hogyha a meghatalmazottak adnak megbízást, akkor a meghatalmazó ismeretét, tapasztalatát is vizsgálnunk kell a befektetési szolgáltatási termék igénybevétele esetén. E követelmény megvalósításához a jövőben az adott befektetési termékre történő megbízást megelőzően az értékpapírszámlák felett rendelkezési joggal bíró meghatalmazottak termékkel kapcsolatos ismeretét, illetve tapasztalatát is felmérjük a megfelelési teszt keretében.

Pénzügyi eszközökkel kapcsolatos előzetes tájékoztatás

A befektetők védelme érdekében kiemelkedő jelentőségű a megfelelő előzetes és utólagos tájékoztatás. Az előzetes tájékoztatás keretében, többek között befektetési megbízásának benyújtása előtt rendelkezésére bocsátunk egy ún. „Befektetési tájékoztatót”, amelyben segítséget nyújtunk az UniCredit Bank által kínált pénzügyi eszközök meghatározásában, valamint felhívjuk a figyelmét az egyes terméktípusokban rejlő kockázatokra.

Végrehajtási politika

A jogszabály előírja, hogy a befektetési szolgáltatók az ügyfélmegbízások végrehajtása során minden elégséges lépést tegyenek meg annak érdekében, hogy az ügyfél számára a lehető legjobb befektetési eredményt érjék el, figyelembe véve az árat, a költségeket, a gyorsaságot, a végrehajtás és a teljesítés valószínűségét, a megbízások nagyságrendjét, jellegét, illetve más, a végrehajtás szempontjából releváns tényezőket.

A megbízások hatékony, legjobb teljesítésének eljárását a végrehajtási politikában kell rögzíteni, amely tartalmazza a pénzügyi eszközök valamennyi osztályával kapcsolatban a bank által használt teljesítési helyeket, valamint a legjobb eredmény elérését lehetővé tevő teljesítési hely kiválasztásának szempontjait.

Természetesen az ügyfélnek joga van konkrét utasításokat adni a megbízása – a Végrehajtási Politikától eltérő – teljesítésére vonatkozóan, de ebben az esetben az ügyfélnek kell vállalnia a kockázatot, hogy a megbízása nem feltétlenül jelenti majd a lehető legjobb eredmény elérését. A Végrehajtási Politikát – amely a Befektetési Szolgáltatási Tevékenységre vonatkozó Általános Üzleti Feltételek mellékletét képzi – a szabályozási változásokra tekintettel átfogóan módosítottuk, ezért kérjük, hogy azt figyelmesen olvassa el.

Melyek a legfontosabb újdonságok ügyfeleink szempontjából?

 

  • Az ügyféligények fokozott figyelembevétele a befektetési termékek kibocsátóinál és a forgalmazóknál (új Termékirányítási szabályok).
  • Költség-transzparencia, ami a pénzügyi eszközök vételéhez, eladásához és tartásához kapcsolódó költségeket előzetesen és utólag is átláthatóvá teszi.
  • A banknak rögzítenie kell az ügyféllel történt minden releváns kommunikációt.
  • A korábbinál részletesebb tájékoztatás a pénzügyi eszközökhöz tartozó kockázatokról, az értékesítés során nyújtott befektetési tanácsadásról, a bank által kapott ösztönzőkről.
  • A kereskedési helyszínek fokozottabb összehangolása, illetve a megbízások legjobb végrehajtásával kapcsolatos további szabályozások.
Termékirányítási szabályok és alkalmassági nyilatkozat

Bankunk minden pénzügyi eszköz esetén meghatározza és folyamatosan felülvizsgálja a termék célpiacát. Ez az eljárás biztosítja, hogy ügyfeleinknek kizárólag olyan megoldásokat ajánljunk, amelyek célpiaci meghatározásuk alapján megfelelőek és alkalmasak számukra.

A befektetési tanácsadás során, de még a megbízás végrehajtása előtt átadunk egy alkalmassági jelentést, amely az adott tanácsok összegzését, valamint annak kifejtését tartalmazza, hogy a nyújtott ajánlás miért alkalmas az ügyfél számára. Bankunk az alkalmasság vizsgálatakor minden esetben a következőket veszi figyelembe: termékismeret, ügyfélbesorolás, kockázatérzékenység, befektetési időhorizont, ügyféltípus, befektetési cél, ügyfélkockázati besorolás.

A továbbiakban sem adunk olyan pénzügyi eszköz esetén befektetési tanácsot, amely az adott ügyfelünk számára nem alkalmas. Arra azonban lehetőséget biztosítunk, hogy ügyfeleink ilyen pénzügyi eszközökre befektetési tanácsadás nélkül megbízást adjanak, ilyenkor a megbízás felvétele előtt felhívjuk ügyfeleink figyelmét a megfelelőség hiányára.

Költség-transzparencia

Előzetes költségkimutatás: A megbízásfelvétel részét képzi, hogy az ügyfelek előzetesen, áttekinthető formában megismerkedhessenek a befektetési szolgáltatásokat és termékeket terhelő várható költségekkel és a kapcsolódó ösztönzőkkel. Kérjük, hogy a megbízás megadása előtt minden esetben figyelmesen tekintse át a banktól kapott információkat, és kérjen további információt, ha kérdése merülne fel.

Tájékoztatjuk, hogy szolgáltatásnyújtás esetén minden esetben és minden csatornán keresztül (személyesen, telefonon és online felületen) a bank részéréről kötelező az előzetes költségkimutatás megismertetése. A költségkimutatást tartós adathordozón kell átadnunk befektetőink részére annak érdekében, hogy még a befektetési döntés meghozatala előtt minden várható költséget megismerhessenek. Ennek következtében a telefonos csatornán keresztül adott megbízást csak akkor tudják kollégáink felvenni és végrehajtani, ha az előzetes költségkimutatás átadására a megbízás megadása előtt lehetőség nyílik; vagyis rendelkezik e-mail-elérhetőséggel, és előzetesen hozzájárul az e-mailen keresztül történő tájékoztatáshoz, valamint elfogadja az e-mailen keresztül történő tájékoztatás kockázatait, amelyről bővebben itt olvashat.

Utólagos költségkimutatás: Bankunk az igénybe vett termékek és szolgáltatások pontos költségeiről és a kapcsolódó ösztönzőkről évente legalább egyszer részletes, személyre szabott kimutatást küld ügyfeleinek.

Releváns kommunikáció rögzítése

A szabályozással összhangban minden, a megbízásra és tanácsadásra vonatkozó információt, így az ügyfelekkel folytatott kommunikáció napját és időpontját, helyszínét és kezdeményezőjét, a résztvevők személyét és az esetleges ügyfélmegbízás adatait (ár, volumen, megbízás típusa és érvényességi ideje, átadás vagy végrehajtás előírt időpontja) a bank rögzíti, és azt öt éven belül kérésre ügyfelei rendelkezésére bocsátja.

Jogi személyek Legal Entity Identifier (LEI) kóddal kapcsolatos követelményei

2018. január 3-tól a jogi személy ügyfelek azonosítására létrehozott jogi személyazonosítót („legal entity identifier code”, röviden LEI kódot) kell alkalmazni minden olyan jogi személy által értékpapírszámlán lebonyolított ügylettel kapcsolatosan is, amelyre vonatkozik az ügyletjelentési kötelezettség. Ebbe beleértendőek a kereskedési helyszínen jegyzett értékpapírokra, részvényekre, befektetési alapokra, ETF-ekre, certifikátokra, állampapírokra, vállalati kötvényekre, jelzáloglevelekre vonatkozó ügyletek is. Ennek hiányában a bank nem nyújthat olyan (többek között) értékpapírral kapcsolatos szolgáltatást, amely a megkötött ügyletre vonatkozó ügyletjelentési kötelezettséget eredményez.

LEI kódot a kibocsátó intézményektől tud beszerezni, ennek megújítása évente szükséges. A LEI kóddal kapcsolatos további részletekről a következő elérhetőségen tájékozódhat:

https://www.mnb.hu/felugyelet/felugyeleti-keretrendszer/felugyeleti-hirek/archiv-hirek/tajekoztato-a-globalis-jogalany-azonositorol-lei-es-annak-hasznalatarol

Természetes személyek Nemzeti ügyfél-azonosítójával (National ID) kapcsolatos tájékoztatás

A Bizottság (EU) 2017/590 felhatalmazáson alapuló rendelete természetes személyek egyedi ügyletei kapcsán ír elő a befektetési szolgáltatók részére jelentési kötelezettséget az illetékes hatóságok felé. A jelentési kötelezettséget a szolgáltatók az Ügyfél állampolgárságát jelző, ISO 3166-1 alpha-2 kétbetűs országkód és a rendelet 6. cikk II. mellékletében, az egyes országok állampolgárai esetében eltérően meghatározott Nemzeti ügyfél-azonosító felhasználásával teljesítik.

A fentiek miatt különösen fontos, hogy amennyiben az Ön állampolgársága, neve és/vagy bármely, az állampolgársága alapján meghatározott, a Nemzeti ügyfél-azonosító alapjául szolgáló adata megváltozik, úgy a változást bankunk felé haladéktalanul bejelentse annak érdekében, hogy jelentési kötelezettségünknek eleget tudjunk tenni. A bank nem köteles vizsgálni a rendelkezésére bocsátott Nemzeti ügyfél-azonosító alapjául szolgáló adatok érvényességét, az érvénytelen azonosító felhasználásából eredő következményekért az ügyfél felelős.

Az állampolgárságára vonatkozó Nemzeti ügyfél-azonosító formáját ITT tudja megtekinteni. (A listában szereplő CONCAT azonosító egy képzett azonosító, amely a természetes személy vezeték és utónevéből és születési dátumából áll össze.)

 

ESG szempontok figyelembevétele pénzügyi eszközök értékesítése során

Mi az az ESG?

Az ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (vállalatirányítási) angol szavak rövidítése. Az ESG keretrendszeren belül ezeket pilléreknek nevezzük és ez az a 3 tématerület, amiben a vállalatoktól elvárt a jelentéstétel. Az ESG célja a vállalatok környezeti,  társadalmi és vállalatirányítási területen tett eredményeinek a bemutatása, ezzel is elősegítve az ESG szempontból tudatos befektetők választását. Az ESG szempontok függetlenek a befektetés jövedelmezőségétől, ez a szemléletmód a fenntartható befektetések ösztönzését segíti elő.

Environmental (környezeti) pillér:

Legfőbb célja, hogy a cégek környezeti terhelése a lehető legalacsonyabb legyen (többek között az üvegházhatású gázok kibocsátása, ill. víz-, lég-, és talajszennyezés területén)

Social (társadalmi) pillér

A vállalatoknak többek között a termékek biztonságos előállításáról, a munkavállalók jogainak és fejlődési lehetőségeinek biztosításáról, a társadalmi szerepvállalásukról kell jelenteni e pillér keretei között.

Governance (vállalatirányítási) pillér

A vállalatoknak a legfelső vezetői szinten is azonosulniuk kell a fenntarthatósági célokkal. Főbb szempontok ebben a pillérben: a részvényesek számára biztosított jogok, az igazgatótanács diverzitása, a versenyellenes magatartás és korrupció elleni küzdelem.

ESG szempontok kezelése az UniCredit Bankban a befektetési tanácsadás során

2022. augusztus 2-től kötelező a befektetési tanácsadás során a banknak felmérni és figyelembe venni az ügyfelei fenntarthatósági preferenciáit. Ennek megfelelően az UniCredit Bank a befektetési tanácsadás során, amennyiben az ügyfél megadta a fenntarthatósági preferenciáit a Befektetői kérdőíven (MiFID kérdőív), figyelembe veszi azokat.

A jövőben, ha az ügyfél jelzi a befektetési tanácsadójánál, hogy vannak fenntarthatósági preferenciái, akkor a tanácsadóknak elsősorban olyan pénzügyi eszközöket (például befektetési alapokat) kell kínálniuk, amelyek megfelelnek ezeknek a preferenciáknak.

A Bank a fenntarthatósági preferenciák felmérése során a Befektetői kérdőív részeként nyilatkozatot kér arról, hogy az ügyfelei befektetési céljai között szerepel-e, hogy olyan pénzügyi eszközökbe fektessenek, amelyek:

  • figyelembe veszik a környezetvédelmi szempontokat (tipikusan: a klímaváltozás hatásainak csökkentése, a klímaváltozáshoz való alkalmazkodás, a fenntartható vízhasználat és tengeri erőforrások használata és védelme, körkörös gazdaságba való átmenet támogatása, szennyezés megelőzése, ökoszisztémák és a biodiverzitás védelme és helyreállítása)
  • figyelembe veszik a fenntarthatósági szempontokat (tipikusan: az előző pontban megjelölt tevékenységek, a társadalmi kohézió, a társadalmi integráció elősegítése, a társadalmi egyenlőtlenség elleni küzdelem, az emberi erőforrásba, a társadalmilag vagy gazdaságilag hátrányos helyzetű csoportokba való befektetés),
  • számolnak a fenntarthatósági szempontokra gyakorolt káros hatásokkal.

A fentieken túl az ügyfelek – ha van fenntarthatósági preferenciájuk – meghatározhatják, hogy az UniCredit Bankban kezelt befektetéseik minimum hány %-át szeretnék a fenntarthatósági kritériumok legalább egyikét teljesítő befektetésben elhelyezni.

A MiFID általános előírásaival összhangban az UniCredit Bank a befektetési tanácsadás során alkalmassági vizsgálatot végez. A jogszabályokban foglaltaknak megfelelően az alkalmasági vizsgálat során számot adunk arról, hogy az ajánlások milyen módon illeszkednek az ügyfeleink befektetési céljaihoz, beleértve a fenntarthatósági preferenciáikat is.

 

Fenntarthatóság a befektetési döntésekben

Az Európai Unióban a fenntartható befektetések szabályozását több jogszabály és irányelv határozza meg, melyek célja, hogy előmozdítsák a környezetvédelmi, társadalmi és vállalatirányítási (Environmental, Social, and Governance – ESG) szempontok figyelembevételét a befektetési döntések során és segítenek abban, hogy a befektetők és a pénzügyi intézmények fenntartható módon hozzák meg döntéseiket, és hozzájáruljanak a globális fenntarthatósági célok eléréséhez.

SFDR (Sustainable Finance Disclosure Regulation – 2019/2088/EU):

Célja, hogy átláthatóbbá tegye azokat a folyamatokat, amelyek során a pénzügyi piaci szereplők és a pénzügyi tanácsadók integrálják a fenntarthatósági kockázatokat a befektetési döntéshozatali eljárásaikba (beleértve ezen eljárások  szervezeti, kockázatkezelési és irányítási szempontjait), valamint a befektetési vagy biztosítási tanácsadási folyamataikba.

Taxonómiai Rendelet (Taxonomy Regulation – 2020/852/EU):

Meghatározza azokat a tevékenységeket, amelyek fenntarthatónak minősülnek, és amelyek hozzájárulnak a környezetvédelmi célok eléréséhez.

A rendeletben kiemelt hat környezeti célkitűzés:

  • éghajlatváltozás mérséklése
  • éghajlatváltozáshoz való alkalmazkodás
  • vízi és tengeri erőforrások fenntartható használata és védelme
  • körforgásos gazdaságra való átállás
  • szennyezés megelőzése és csökkentése
  • biológiai sokféleség és az ökoszisztémák védelme és helyreállítása

Fogalmak

Magyarázat

SFDR

A pénzügyi szolgáltatási ágazatban a fenntarthatósággal kapcsolatos közzétételekről szóló 2019/2088 EU rendelet

SFDR RTS

A pénzügyi szolgáltatási ágazatban a fenntarthatósággal kapcsolatos közzétételekről szóló szabályozástechnikai standard

Taxomónia rendelet

A fenntartható befektetések előmozdítását célzó keret létrehozásáról szóló 2020/852 sz. EU rendelet

Pénzügyi piaci szereplő

  • Biztosítási alapú befektetési termékeket kínáló biztosító
  • Portfóliókezelést nyújtó befektetési vállalkozás
  • Foglalkoztatói nyugellátást szolgáltató intézmény
  • Nyugdíjbiztosítási termék előállítója
  • Alternatív befektetésialap-kezelő (ABAK)
  • Páneurópai egyéni nyugdíjtermék (PEPP) szolgáltatója
  • A 345/2013/EU rendelet 14. cikkével összhangban nyilvántartásba vett minősített kockázatitőke-alap kezelője
  • A 346/2013/EU rendelet 15. cikkével összhangban nyilvántartásba vett minősített szociális vállalkozási alap kezelője
  • Átruházható értékpapírokkal foglalkozó kollektív befektetési vállalkozás alapkezelő társasága (ÁÉKBV-alapkezelő)
  • Portfóliókezelést nyújtó hitelintézet

Pénzügyi tanácsadó

 

  • Olyan biztosításközvetítő, amely biztosítási tanácsadást nyújt biztosítási alapú befektetési termékek vonatkozásában.
  • Olyan biztosító, amely biztosítási tanácsadást nyújt biztosítási alapú befektetési termékek vonatkozásában.
  • Olyan hitelintézet, amely befektetési tanácsadást nyújt.
  • Olyan befektetési vállalkozás, amely befektetési tanácsadást nyújt.
  • Olyan ABAK, amely a 2011/61/EU irányelv 6. cikke (4) bekezdése b) pontjának i. alpontjával összhangban befektetési tanácsadást nyújt.
  • Olyan ÁÉKBV-alapkezelő, amely a 2009/65/EK irányelv 6. cikke (3) bekezdése b) pontjának i. alpontjával összhangban befektetési tanácsadást nyújt.

Pénzügyi termék

  • Az SFDR 2. cikk 6. pontjával összhangban kezelt portfólió
  • Alternatív befektetési alap (ABA)
  • Biztosítási alapú befektetési termék (biztosítási termék)
  • Nyugdíjbiztosítási termék
  • Nyugdíjkonstrukció
  • ÁÉKBV
  • Páneurópai egyéni nyugdíjtermék (PEPP)

Fenntarthatósági kockázat

Olyan környezeti, társadalmi vagy irányítási esemény vagy körülmény, melynek bekövetkezése, illetve fennállása tényleges vagy potenciális, lényeges negatív hatást gyakorolhat a befektetés értékére.

Fenntarthatósági tényezők

Környezeti, társadalmi és munkavállalói kérdések, az emberi jogok tiszteletben tartása, valamint a korrupció és a vesztegetés elleni küzdelemmel kapcsolatos kérdések

Fenntartható befektetés

Valamely környezeti célkitűzéshez hozzájáruló gazdasági tevékenységbe történő befektetés, amelyet például az energiafelhasználásra, a megújuló energia felhasználására, a nyersanyagfelhasználásra, a vízfelhasználásra, a földhasználatra, a hulladéktermelésre, az üvegházhatásúgáz-kibocsátásra, vagy a biológiai sokféleségre és a körforgásos gazdaságra gyakorolt hatásra vonatkozó alapvető erőforrás-hatékonysági mutatókkal mérnek, vagy valamely társadalmi célkitűzéshez hozzájáruló gazdasági tevékenységbe történő befektetés, különösen az egyenlőtlenség elleni küzdelemhez hozzájáruló befektetések, a társadalmi kohéziót, a társadalmi integrációt és a munkaügyi kapcsolatokat erősítő befektetések, illetve a humán tőkébe vagy a gazdaságilag vagy szociálisan hátrányos helyzetű közösségekbe történő befektetések, amennyiben e befektetések nem járnak e célkitűzések egyikére nézve sem jelentős káros hatással, továbbá ha a befektetést befogadó vállalkozások helyes vállalatirányítási gyakorlatokat követnek, különös tekintettel a szilárd irányítási struktúrák, a munkavállalói kapcsolatok, az érintett személyzet javadalmazása és az adójogszabályok betartása tekintetében

Fenntarthatósági preferenciák

Az ügyfél vagy potenciális ügyfél arra vonatkozó döntése, hogy a következő pénzügyi eszközök közül egyet vagy többet belefoglal-e befektetésébe, és ha igen, milyen mértékben:

 

a) olyan pénzügyi eszköz, amelynek esetében az ügyfél vagy potenciális ügyfél megállapítja, hogy egy minimális arányt az (EU) 2020/852 európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikkének 1. pontjában meghatározott, környezeti szempontból fenntartható befektetésekbe kell fektetni (Taxonómia rendelet)

 

b) olyan pénzügyi eszköz, amelynek esetében az ügyfél vagy potenciális ügyfél megállapítja, hogy egy minimális arányt az (EU) 2019/2088 európai parlamenti és tanácsi rendelet 2. cikkének 17. pontjában meghatározott, fenntartható befektetésekbe kell fektetni (SFDR rendelet)

 

c)  olyan pénzügyi eszköz, amely figyelembe veszi a fenntarthatósági tényezőkre gyakorolt főbb káros hatásokat, ahol az ezt a figyelembevételt igazoló minőségi vagy mennyiségi elemeket az ügyfél vagy potenciális ügyfél határozza meg

Főbb káros hatás (PAI)

Főbb káros hatásnak a befektetési döntések és a befektetési tanácsadás azon hatásait kell tekinteni, amelyek negatív következményekkel járnak a fenntarthatósági tényezőkre nézve.

KID-Certifikátok

A németországi UniCredit Bank AG által kibocsátott certifikátok Kiemelt információkat tartalmazó dokumentumai (KID) a kibocsátó oldalán érhetőek el:

https://www.onemarkets.hu

https://www.onemarkets.hu/expressplus (Express Plus termékek)

FX Forward - Határidős ügylet

FX Prémium Megtakarítás

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo