
SMS ügyfélhitelesítés tájékoztató
Ha Ön SMS hitelesítési módot szeretne használni, azt személyesen bármely bankfiókunkban, vagy telefonos ügyfélszolgálatunkon igényelheti (telefonbanki azonosítása után, melynek módjáról az elektronikus bankolás oldalon a [Telefonbank szolgáltatás] menüpont alatt tájékozódhat).
Az [eBanking] felületére történő bejelentkezéshez, illetve az ott végrehajtott megbízások hitelesítéséhez a rendszerünk egy egyszer használatos kódot generál, melyet SMS-ben elküld az Ön telefonjára. A kódot utána vissza kell gépelnie [eBanking] felületen egy ehhez megjelenő beviteli mezőbe, hogy a műveletet rendszerünk végrehajtsa.
Az SMS ügyfélhitelesítés módjáról részletes tájékoztatót itt talál (Erős ügyfélhitelesítés).
Az Európai Unió második pénzforgalmi irányelvével (PSD2) összefüggésben az [eBankingben] indított tranzaktálás 2019. július 26-án egy új lépéssel bővült: minden tranzakció esetén újra azonosítania kell magát [eBanking] jelszavával, mielőtt rendszerünk SMS-ben egyszer használatos jelszót küld Önnek.
Az azonosítás után a folyamat a jelenleg megszokottak szerint halad tovább. SMS-ben kap egy egyszer használatos kódot/jelszót, melyet a jelenlegi működésnek megfelelően be kell írnia a tranzakció teljesítéséhez. A felhasználói jelszó újbóli megadása biztonságosabb azonosítást tesz lehetővé az Ön számára.
Az SMS hitelesítés helyett még biztonságosabb megoldást kínál a mobil Token használata, mely funkció elérhető az [UniCredit Mobilalkalmazásban]. Az mTokennel egyszerűen lehet kódot generálni az [eBankingba] való bejelentkezéshez és a megbízások aláírásához is. Amennyiben SMS hitelesítési módról mTokenre szeretne váltani, aktiválja mTokenjét Internet Banking azonosítójával és jelszavával. Ennek módjáról és az mToken használatáról részletesebben itt tájékozódhat.
Kapcsolódó dokumentumok