Back to top

Internetes biztonsági szolgáltatás (3-D Secure vagy Secure Code)

 

Miért szükséges az Internetes Biztonsági szolgáltatást igénybe vennie?

Az UniCredit Bank az európai uniós pénzforgalmi irányelv szerinti (PSD2) erős ügyfél-hitelesítés követelményének való megfelelés érdekében 2020. december 9-étől egyoldalúan módosítja a betéti és hitelkártyával kezdeményezett internetes vásárlásoknál szükséges hitelesítési folyamatot. Az említett pénzforgalmi irányelv meghatározza, hogy az online kártyás fizetéseknél két hitelesítési elem  használata szükséges.
Az irányelv alapján 2021. január 1-től a bankoknak minden európai gazdasági térségen belül működő elfogadó esetében meg kell követelnie az erős ügyfél-hitelesítést, ez alól csak néhány kivétel engedélyezett (például: alacsony összegű tranzakciók, vagy olyan tranzakciók, amelyek végrehajtását megelőzően az adott kereskedő/szolgáltató weboldalán a kártyabirtokos korábban már regisztrálta a bankkártyáját). Az irányelvnek való megfelelés érdekében 2020.12.30-tól bankunk az olyan kártyás internetes tranzakciók  esetében megköveteli a tranzakció két hitelesítési elemmel  történő jóváhagyását, amikor a tranzakciót az európai gazdasági térségen (EGT) belül működő elfogadó (pl. webáruház) kezdeményezte.


Ez alól kivétel:

a.) ha a tranzakció összege nem haladja meg a 10 000 forintot. Ilyen kivételt egymást követően maximum 5 alkalommal van lehetőségünk alkalmazni.

b.) Az elfogadónál ön regisztrálta a kártyáját, és ezen regisztráció során Önt az elfogadó azonosította (ügyfél-hitelesítés történt).

Fontos, hogy ha a fenti kivételek nem alkalmazhatóak, akkor bankunk a tranzakciót csak két hitelesítési elemmel történő (ún. erős ügyfél-) hitelesítést követően engedélyezheti.

A gyakorlatban ez tehát azt jelenti, hogy ha például egy EGT-n belüli online áruházban Ön a kártyájával 10 000 forint felett vásárolna, és az adott kereskedő/szolgáltató weboldalán korábban nem regisztrálta a kártyáját hitelesítéssel (például előfizetés valamely szolgáltatásra), illetve az áruház nem vezette be az erős ügyfélhitelesítést, akkor a vásárlást nem fogja tudni végrehajtani. Ha egymást követően ötször már vásárolt 10 000 forint alatt hitelesítés nélkül (és korábban a kereskedő oldalán nem regisztrálta kártyát hitelesítéssel), akkor a hatodik vásárlást csak két hitelesítési elemmel történő hitelesítéssel tudja végrehajtani.

 

A két hitelesítési elem bevezetésével az interneten keresztül történő vásárlások esetében a szabályozó szándéka szerint tovább csökkenthető a jogosulatlan kártyahasználat.

A szolgáltatás lényege, hogy az interneten történő bankkártyás vásárláskor a szokásos kártyaadatok megadását követően Önnek hitelesítenie kell a tranzakciót annak sikeres befejezéséhez. A tranzakció hitelesítése két módon történhet:

1.     ha rendelkezik mobilalkalmazási szolgáltatással [UniCredit mBanking] vagy mToken hitelesítési móddal, akkor internetes kártyás vásárlásait kényelmesen és egyszerűen tudja jóváhagyni az UniCredit mBanking alkalmazással. Fontos azonban, hogy ehhez szükséges a push értesítések fogadását engedélyezni a telefonon. A push értesítések fogadását két módon állíthatja be:

    a.     vagy az [UniCredit mBanking] alkalmazásba történő bejelentkezés után kiválasztja a jobb alsó sarokban az Egyéb menüt, majd Beállítások, Push értesítések almenüket, és bekapcsolja az üzenetek és egyéb értsítések funkciót, vagy

    b.     ha rendelkezik mToken hitelesítéssel, akkor sikeres bejelentkezés után kiválasztja a jobb felső sarokban található fogaskerék Beállítások ikont, majd bekapcsolja az mToken push értesítések funkciót.

2.    Ha nem rendelkezik [UniCredit mBanking] szolgáltatással vagy mToken hitelesítési móddal (vagy a szolgáltatás átmeneti technikai probléma miatt időszakosan nem elérhető), akkor bankunk az Ön által megadott telefonszámra SMS-ben egy egyedi kódot küld (változó kód), amit Önnek az internetes vásárlás következő lépéseként a képernyőn felugró ablakba kell beírnia, majd ezt követően a Telefonbank szolgáltatáshoz kapcsolódó PIN-kódját (állandó kód) is meg kell adnia.

 

A fentiekben leírt hitelesítéssel egyre több kereskedőnél találkozhat, hiszen a hivatkozott európai uniós pénzforgalmi irányelv az európai unión belül tevékenykedő elfogadók működésére is hatással van, ezen kereskedők honlapján a következő logókat találhatja: „VISA Secure” vagy „Verified by Visa” ill. „Masterard ID Check". Azon kereskedők oldalán, amelyek nem csatlakoztak a szolgáltatáshoz, továbbra is a hagyományos módon, a kártyaadatok és a CVC2/CVV2 (kártya hátoldalán megtalálható 3 jegyű) kód megadásával tud fizetni.

1.    Változó kód: A kétfaktoros hitelesítés esetében az internetes vásárlás során a kártyabirtokos egy egyszer használatos, egyedi biztonsági kódot kap, amelyet a szokásos vásárlási és kártyás fizetési adatok bevitelét követően, egy külön felugró ablakban kell plusz azonosítóként megadnia.

Az Internetes biztonsági kód minden vásárlás alkalmával egyedi, és a fizetés kezdeményezésekor a Bank SMS-ben juttatja el a kártyabirtokos által megadott mobiltelefonszámra. Így ha még valaki a kártyaadataihoz hozzá is fér, a mobiltelefonra küldött biztonsági kód ismerete nélkül nem tudja végrehajtani az internetes vásárlást.

2.    Állandó kód: az SMS-ben kapott internetes biztonsági kód megadását követően Önnek a telefonos banki szolgáltatáshoz [UniCredit Telefonbank] kapcsolódó PIN-kódját – mint statikus kódot – is meg kell adnia, hogy a hitelesítés, és így a vásárlása sikeres legyen.

 

 

 

1)     Indítsa el a webáruházból a fizetési folyamatot;

2)     adja meg a kártyaadatait a fizetési oldalon, és indítsa el a tranzakciót;

3)     ezt követően felugrik a hitelesítési folyamat ablaka, ahol tájékozódhat a következő lépésekről;

4)     push üzenet érkezik arra a mobiltelefonjára, amelyiken az aktivált [UniCredit mBanking] vagy mToken szolgáltatás található;

5)     a push üzenetre kattintva ellenőrizheti a tranzakció adatait (kereskedő, tranzakció összege);

6)     ha minden adatot rendben talált, a Megerősít gombra kattintva, PIN-kóddal vagy biometrikus azonosítással hagyhatja jóvá a tranzakciót;

7)     ha a jóváhagyás sikeres, a tranzakció teljesítése megkezdődik;

8)     a hitelesítési folyamatablakban nyomja meg a Folytatás gombot,

9)     a következő ablakban is kattintson a Folytatás gombra, így visszakerül a kereskedői oldalra, ahol visszaigazolást kaphat a sikeres tranzakcióról.

 

  • A szolgáltatást újra kell aktiválni, ha a kártyám lejárt, vagy le kell cserélnem (pl. elvesztettem a kártyámat)?

    Ha a kártya megújul vagy pótlásra kerül, a szolgáltatás továbbra is érvényben marad, azt nem szükséges újra aktiválni. Kártyamegújítás esetén (amennyiben a megújított kártya aktiválása PIN-kódos tranzakcióval történik), a megújított kártyához kapcsolódóan az Internetes biztonsági  szolgáltatás legkésőbb a kártyaaktiválást követő napon 14:00 órától érhető el ismét.
 
  • Meddig érvényes az SMS-ben kapott biztonsági kód?

    Az internetes vásárlás során megkapott biztonsági kód minimum 5 percig él, majd használat hiányában automatikusan inaktívvá válik. Ez esetben a tranzakció sikeres végrehajtása érdekében meg kell ismételnie a fizetési műveletet.

 

  • Mi történik, ha téves kódot adtam meg?

    Ha az SMS-ben megkapott biztonsági kódot vagy a Telefonbank PIN-kódot hibásan adja meg, akkor lehetősége van a javított kód bevitelére.

 

  • Mi történik, ha többször hibásan adom meg valamelyik kódot?

    Ha a két kód közül bármelyiket 5 alkalommal hibásan adta meg, akkor az Internetes biztonsági  szolgáltatás biztonsági okokból blokkolásra kerül, és a blokkolás feloldásáig a kártyával internetes biztonsági kódot használó kereskedőknél tranzakciót nem lehet végezni.

 

  • Hogyan tudom feloldani, ha blokkolták a szolgáltatást?

    A blokkolás feloldásához hívja Telefonbankunkat a 061/20/30/70 325-3200-s telefonszámon. Az 1-es menüpont választását követően a Kártya Ügyfélszolgálat munkatársai újra aktiválják Önnek a szolgáltatást.

 

  • Mi történik, ha a kereskedő oldalán nem érhető el ez a biztonsági szolgáltatás?

    Az internetes biztonsági kód szolgáltatás nem okoz fennakadást olyan webáruházak esetében, ahol a kereskedő nem csatlakozott az Internetes biztonsági szolgáltatáshoz. Ilyenkor az internetes vásárlás alkalmával nem fog kapni ellenőrző SMS-t, a tranzakció enélkül továbbra is a szokásos módon, a kártyaadatok és a CVC2/CVV2 (kártya hátoldalán megtalálható 3 jegyű) kód megadásával zajlik le.

 

  • Hol találom meg a Telefonbank PIN-kódot? Hogyan tudom, meg, hogy rendelkezem-e vele?


    Ha Ön kötött Telefonbank szerződést, akkor a szerződés aláíráskor kapott egy lezárt (perforált) borítékot, amelyben a Telefonbank PIN-kódja megtalálható. Ha Ön lakossági ügyfélként rendelkezik Telefonbank hozzáféréssel, akkor lehetősége van az [UniCredit eBankingbe] belépve új kódot megadnia. A funkció eléréséhez az [UniCredit eBankingban] a Bankolás menüpont alatt görgessen le a Részletek és szolgáltatások részhez, ahol megtalálja a „Telefonbank” menüpontot.
    Ha ezen módosítás elvégzésére nincs lehetősége, és Ön nem emlékszik, hogy kötött-e Telefonbank szerződést, akkor  hívja szakértő kollégáinkat mindennap 0 és 24 óra között a +36 (1/20/30/70) 325 3200-s telefonszámon, és munkatársaink személyes adategyeztetést követően tudnak Önnek információt adni.

    Ha Ön kártyabirtokosként nem kötött korábban Telefonbank szerződés, akkor a Bank – az új hitelesítési szabályokra való felkészülés első lépéseként – létrehozott az Ön részére egy korlátozott Telefonbank hozzáférést, és a PIN-kódot postán megküldte a rendszereinkben rögzített címére 2020 júniusában. A korlátozott Telefonbank hozzáférés csak arra szolgál, hogy Ön tudja hitelesíteni az interneten bankkártyával történő tranzakciókat a PIN-kóddal, és hogy technikai probléma esetén vagy kártyaaktiválás során Ön tudja magát azonosítani, amikor telefonos ügyfélszolgálatunkkal egyeztet.

 

  • Mi a teendőm, ha nem emlékszem a Telefonbank PIN-kódomra?

    • Ha Ön rendelkezik internetes banki szolgáltatással [UniCredit eBanking], akkor lehetősége van az [UniCredit eBankingbe] belépve új kódot megadnia. A funkció eléréséhez az [UniCredit eBankingban] a Bankolás menüpont alatt görgessen le a Részletek és szolgáltatások részhez, ahol megtalálja a „Telefonbank” menüpontot.
    • Ha Ön nem rendelkezik eBanking szolgáltatással, kérjük, látogasson el személyesen országos fiókhálózatunk Önhöz legközelebb eső kirendeltségére. Itt kollégáink tudnak Önnek segíteni akár az [eBanking] szolgáltatás igényléséve, akár új Telefonbank PIN-kód igénylésével kapcsolatban.
    • Ha Ön nagyvállalati cég dolgozójaként rendelkezik bankkártyával, akkor Telefonbank PIN kód pótlási igényét jelezheti vállalati kapcsolattartója felé is.

Fontos, hogy az internetes biztonsági  szolgáltatás nem helyettesítheti az Ön számítógépes rendszerének védelmét biztosító intézkedések (tűzfal, jelszó, vírusvédelem, belépési kód, titkosítás, titoktartás, egyéb rendszervédelmi intézkedések) megtételét. Továbbá minden esetben győződjön meg arról is, hogy az adott webáruház, illetve egyéb online szolgáltató, amelynél internetes tranzakciót végez, rendelkezik a szükséges biztonsági protokollokkal, valamint hogy megtette a szükséges lépéseket a megadott adatainak biztonsága érdekében .

 

A tájékoztatás nem teljes körű, bővebben a bank Bankkártya Üzletszabályzatából tájékozódhat.

 

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo