
mToken tájékoztató
Amennyiben fizikai Tokenről mTokenre szeretne váltani, vegye igénybe telefonos
banki szolgáltatásunkat [UniCredit Telefonbank] a +36 (1/20/30/70) 325 32 00
számon vagy keresse fel valamelyik bankfiókunkat.
mToken (Mobil Token) hitelesítés
Az mToken az UniCredit mBankingen keresztül elérhető szoftver alapú, PIN kóddal védett kódgeneráló alkalmazás. Az mToken az [UniCredit eBankingban] létrehozott megbízások aláírására alkalmas token kódok generálására szolgál.
Az mToken igénybevételéhez az UniCredit mBanking letöltése és az mToken funkció aktiválása szükséges. Az mToken funkció a mobilalkalmazási szolgáltatástól függetlenül aktiválható.
Az mToken használatáról részletes tájékoztatót itt talál (Erős ügyfélhitelesítés).
Tranzakciók jóváhagyása mTokennel
Az mToken 2019. szeptember 14-ig új, úgynevezett Push funkcióval bővül. Ezzel, a telefonkijelzőn megjelenő azonnali értesítéses funkcióval megkönnyítheti tranzakcióinak hitelesítését. Utaláskor egy push üzenetet küld a rendszer a mobileszközére, melyre kattintva ellenőrizheti tranzakciója részleteit, majd a PIN beírásával és az ellenőrző zászló jóváhagyásával küldheti be a tranzakciót.
Ha az mToken aktiválásakor nem engedélyezi a Push üzenetek fogadását, akkor az mToken-ben, legkésőbb 2019. szeptember 14-től az e-Sign aláírás funkcióval tudja aláírni tranzakcióit. Ehhez mobiltelefonján meg kell adnia az [UniCredit eBanking] felületen megjelenő számlaazonosítót és az összeget, majd az mTokenben generált kódot kell megadnia az [UniCredit eBankingban] a tranzakció véglegesítéséhez. Ez az új lépés biztonságosabb azonosítást tesz lehetővé az Ön számára.
Az mToken szolgáltatás használatához töltse le mBanking alkalmazásunkat okostelefonjára:
A szolgáltatás aktiválása
A mobil token az aktiválás során megadott [UniCredit eBanking] Felhasználói azonosítóhoz kapcsolódóan kerül aktiválásra, melyet egyszerűen megtehet az alábbi módokon:
Aktiválás [UniCredit eBanking] felhasználói azonosító nélkül:
1. Felhasználói azonosító beszerzése: fáradjon be valamelyik fiókunkba vagy hívja a Telefonos banki szolgáltatásunkat [UniCredit Telefonbank] (. +36 (1/20/30/70) 325 3200, bármely nap 8:00 és 18:00 óra között), ahol azonosítás után munkatársunk rögzíti az adatait, aktiválási igényét és megadja Önnek 9 számjegyű felhasználói azonosítóját, amely az alkalmazás aktiválásához szükséges.
2. Aktiválás elindítása: töltse le, telepítse és indítsa el az UniCredit mBanking alkalmazást, majd kattintson az mToken aktiválása gombra. A következő képernyőn vegye ki a jelölést az Aktiválás [UniCredit eBanking] azonosítóval és jelszóval opciótól, mert most felhasználói azonosítóval fog aktiválni.
3. Aktiváló kód fogadása: az UniCredit mBanking alkalmazásban elindított aktiváláskor szüksége lesz egy egyedi aktiváló kódra, amit SMS-ben küldünk el az Ön által megadott belföldi mobilszámra.
4. Első belépés: a felhasználói azonosítója és az SMS-ben kapott aktiváló kódja használatával (amire kattintva az automatikusan megjelenik az aktiválási felületen) lépjen be az alkalmazásba. Itt kapni fog egy PIN-ellenőrző zászlót, amivel a későbbiekben ellenőrizheti, hogy helyes PIN kódot adott-e meg a belépésnél.
5. PIN kód és biometrikus azonosító megadása: az Ön adatainak biztonsága érdekében szükséges rögzítenie egy PIN kódot, és ezen felül beállíthat biometrikus azonosítót is. A továbbiakban csak ezen azonosítók egyikével (ujjlenyomat, arcfelismerés* vagy PIN) tud majd belépni az alkalmazásba, és tudja majd jóváhagyni tranzakcióit.
* Az arcfelismerés funkció iPhone X és annál újabb Apple mobilkészülékeken érhető el.
Aktiválás [UniCredit eBanking] felhasználói azonosítóval és jelszóval:
1. Aktiválás elindítása: töltse le és indítsa el az alkalmazást, ahol az Aktiválás [UniCredit eBanking] azonosítóval és jelszóval lehetőség már be van jelölve. A Tovább gombra kattintva megérkezik az azonosítás képernyőre, ahol meg kell adnia eBanking azonosítóját és jelszavát.
2. Aktiváló kód fogadása: ha érvényesek a megadott adatok, és Ön az [UniCredit eBankingot] SMS-hitelesítéssel használja, egyedi aktiváló kódját SMS-ben küldjük el az Ön által megadott belföldi mobilszámra.
3. Első belépés: az SMS-ben kapott aktiváló kódja használatával (kattintson a kapott kódra) lépjen be az alkalmazásba. Itt kapni fog egy PIN-ellenőrző zászlót, amivel a későbbiekben ellenőrizheti, hogy helyes PIN kódot adott-e meg a belépésnél.
4. PIN kód és biometrikus azonosító megadása: az Ön adatainak biztonsága érdekében szükséges rögzítenie egy PIN kódot, és ezen felül beállíthat biometrikus azonosítót is. A továbbiakban csak ezen azonosítók egyikével (ujjlenyomat, arcfelismerés* vagy PIN) tud majd belépni az alkalmazásba, és tudja majd jóváhagyni tranzakcióit.
* Az arcfelismerés funkció iPhone X és annál újabb Apple mobilkészülékeken érhető el.
A mobil token használata
Egy Felhasználói azonosítóhoz kapcsolódóan egy időben csak egy mToken lehet aktiválva, ennek következtében az adott Felhasználói azonosítóhoz kapcsolódóan végrehajtott új aktiválás a korábban aktivált mToken deaktiválását eredményezi.
Az mToken aktiválását követően a Bank az [UniCredit eBanking] rendszeren keresztül adott megbízások hitelesítéséhez az mToken, token kód generálóval létrehozott 6 számjegyű kódot fogadja el.
Az UniCredit mBanking mToken funkciójába történő belépéskor a Felhasználó megadja az mToken PIN kódját és jóváhagyja a megjelenő PIN-ellenőrző zászlót, vagy beolvassa ujjlenyomatát, majd ezt követően lehetősége van token kódot és e-Sign aláíró kódot generálni, melyek egyszer használhatóak és legfeljebb 3.5 percig érvényesek.
Ha a PIN kód megadása után nem a korábban kapott zászlót látja, akkor rossz PIN kódot adott meg, a belépés sikertelen lesz és még két lehetőséget kap arra, hogy PIN kódját helyesen megadja, ezután kitiltja a rendszer és az mTokent újra kell aktiválnia.
[UniCredit eBanking] Ujjlenyomattal történő azonosítás használata esetén kérjük gondoskodjon arról, hogy a készüléken kizárólag az Ön ujjlenyomatai kerüljenek rögzítésre, tárolásra.
Általános információk
A szolgáltatások igénybevételéhez szükséges technikai feltételek:
- Az UniCredit mBanking letöltése, aktiválása esetén internetkapcsolat (hálózati vagy WiFi); mToken használatához nem szükséges internetkapcsolat, mivel az mToken offline, azaz internetkapcsolat nélküli módban is használható
- mobiltelefon esetén:
- Apple iOS operációs rendszer 9.0 vagy újabb verzió, vagy
- Google Android operációs rendszer 4.4.3 vagy újabb verzió,
- a kijelző minimum felbontása 480x800 képpont, képpontsűrűsége minimum 225 képpont per hüvelyk (ppi = pixel per inch),
- tablet esetén:
- minimum 7” kijelzőméret
- Android 4.4.3 operációs rendszer vagy újabb verzió, vagy
- iOS 9.0 operációs rendszer vagy újabb verzió, iPad 2 vagy újabb verzió.
- GPS elérhetőség.
Csak olyan eszközök esetében garantált a szolgáltatás működése, amelyeken nincs feloldva a hivatalos gyártói korlátozás. Jailbreak (iOS) és rootolás (Android) esetén a működés nem garantált.
Kapcsolódó dokumentumok
* Az mToken szolgáltatás jelenleg díjmentes. A normál díja 150.- Ft / hó, melyet a Bank akciós jelleggel nem számít fel. Az akció visszavonásig érvényes.