Back to top

A fizetési szolgáltatásnak köszönhetően néhány másodperc alatt teljesülnek az azonnali fizetésre alkalmas átutalások az év minden napján, a nap bármely szakában. Tehát hétvégén vagy a bank zárása után is a kezdeményezett átutalások azonnal teljesülni fognak.

Mely utalásokat lehet azonnali fizetésként kezdeményezni?
  • Forintszámla terhére benyújtott belföldi forintátutalások,
  • melyeket elektronikusan internetbanki ([UniCredit eBanking], Spectra, SpectraNet) vagy mobilbanki szolgáltatáson [UniCredit mBanking] indított,
  • melyek összege nem haladja meg a 20 millió forintot,
  • amelyek mögött van fedezet,
  • melyek nem tartalmaznak jövőbeni értéknapot,
  • amelyekhez megfelelően rögzített kedvezményezetti számlaszámot, vagy a kedvezményezett által előzetesen regisztrált másodlagos azonosítót adtak meg,
  • vállalatok esetén csak egyedileg (nem csomagban) benyújtott megbízások teljesíthetők azonnaliként.
Hogyan tud azonnali fizetést kezdeményezni?
  • Magánszemélyek az [UniCredit eBankingon] vagy a legfrisseb verziójú [UniCredit mBankingen] keresztül,
  • a céges ügyfelek a Spectra / SpectraNet Internet Banking rendszerben tudnak forintátutalást kezdeményezni.
  • Fontos, hogy az átutalási megbízás az azonnali fizetés fenti feltételeinek feleljen meg.
  • A bankszámlaszám mellett másodlagos azonosítót is lehet használni a kedvezményezett megadásakor.
Mik azok a másodlagos azonosítók?

Azonnali fizetést kezdeményezhet úgy is, hogy az átutalást fogadó fél bankszámlaszáma helyett a kedvezményezett bankszámlájához rögzített másodlagos azonosítót adja meg. Másodlagos azonosító lehet adószám/adóazonosító jel, e-mail-cím vagy mobiltelefonszám. Másodlagos azonosítót Ön is rögzíthet a saját bankszámlájához.

Mit kell tudni a másodlagos azonosítókról?
  • Másodlagos azonosítót csak az rögzíthet, aki az adott számláról fizetési megbízást tud indítani.
  • Fontos, hogy egy másodlagos azonosító csak egy bankszámlához tartozhat. Tehát ha Önnek több bankszámlája van, akkor el kell döntenie, hogy mely adatát mely bankszámlájához rögzíti.
  • Ugyanakkor egy bankszámlához több másodlagos számlaazonosító is hozzárendelhető, vagyis ha Ön több e-mail-címmel vagy mobiltelefonszámmal rendelkezik, azokat mind rögzítheti a kiválasztott bankszámlájához. (Az [UniCredit mBankingben] jelenleg egyféle azonosítóból csak egyet lehet a számlához rögzíteni, azaz egy számlához csak egy e-mail cím tartozhat, de mellé rögzíthet egy telefonszámot és egy adószámot/adóazonosítót is.)
  • Másodlagos azonosítót fiókjainkban személyesen, magánszemély ügyfeleink a legfrissebb verziójú [UniCredit mBankingben] és az [UniCredit eBankingben], (kis)vállalati ügyfeleink a Spectra/SpectraNet Internet Banking rendszerben tudnak rögzíteni.
  • A megadott másodlagos azonosító valódiságát ellenőrizzük (e-mail-címre küldött ellenőrző kóddal, illetve SMS-ben küldött kóddal), és csak ezt a jóváhagyási folyamatot követően lesz összekapcsolva az adat a számlával.
  • Évente szükséges igazolnia, hogy a megadott másodlagos azonosítók továbbra is Önhöz tartoznak-e. A határidő lejárta előtt a banktól értesítést fog kapni erről. Azokat a másodlagos azonosítókat, amelyek nem kerülnek megerősítésre, a bank a határidő lejártát követően törölni köteles a rendszerből.
Adószám, adóazonosító jel rögzítése

Adószám és adóazonosító jel rögzítésekor a számsort megelőzően, kérjük, adja meg az azonosító országkódját. Magyar adószám, adóazonosító jel rögzítése esetén ez a “HU”. Ezt követően adja meg az azonosító számsorát.

MAGÁNSZEMÉLYEKNEK SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS

Így rögzítheti másodlagos azonosítóját [UniCredit mBankingben]:

Másodlagos azonosítót a legfrissebb verziójú [UniCredit mBankingbe] belépve tud rögzíteni. Kérjük, ne felejtse el, hogy telefonszámát és e-mail címét a sikeres rögzítéséhez a küldött ellenőrző kóddal meg kell erősítenie.

 

Így rögzítheti másodlagos azonosítóját az [UniCredit eBankingben]:

Másodlagos azonosítót a Beállítások, Másodlagos azonosítók menüpontjában tud rögzíteni és törölni is.

 

Így utalhat másodlagos azonosító alkalmazásával [UniCredit eBankingben]:

Utalást indíthat a Megbízások menüből. Mikor megadja az utalás kedvezményezettjének adatait, kiválaszthatja “A kedvezményezett másodlagos azonosítójának típusát”, majd ezt követően tudja megadni a használni kívánt telefonszámot, e-mail címet vagy adóazonosítót. Az utalás menetét megismerheti ismertető videónkból:

 

Így utalhat másodlagos azonosító alkalmazásával [UniCredit mBankingben]:

Másodlagos azonosító alkalmazásával, a legfrissebb verziójú [UniCredit mBankingbe] belépve tud utalni. Az utalás menetét megismerheti ismertető videónkból:

 

Az azonnali fizetés díjszabása

Minden esetben megegyezik a számlacsomagra vonatkozó, a kondíciós listában szereplő bankon belüli vagy bankon kívüli elektronikus csatornán indított utalások díjszabásával.

Díjmentes Mobil Banki átutalást szeretne? Váltson Mobil Aktív számlacsomagra!

Az azonnali fizetés hatása a hiteltörlesztésre

A lakossági hitelekhez (kivéve lombard hitelek, egyenlő tőketörlesztéses jelzáloghitelek, valamint hitelkártyák) kapcsolódó törlesztő részlet levonás és kamatfizetés, valamint a látra szóló kamatok és folyószámlahitel-kamatok elszámolása bankmunkaszüneti napokon is megtörténik.

KISVÁLLALKOZÁSOKNAK ÉS VÁLLALATOKNAK SZÓLÓ TÁJÉKOZTATÁS

Az azonnali átutalások státuszáról hogyan értesülhet? (Megérkezett, Teljesült, Meghiúsult)

A korábban megszokott módon, a Spectra/SpectraNet Internet Banking felületen, az Elküldött megbízások menüben, a státusz lekérésével.

Mennyibe kerül egy azonnali átutalás?

Az azonnali átutalás díja megegyezik az elektronikus úton benyújtott „normál” forintátutalások díjával. A hivatalos díjakat a kondíciós listák tartalmazzák.

Hétvégére vagy ünnepnapokra hogyan készülnek a bankszámlakivonatok? Minden napra külön kivonat készül, vagy a munkaszüneti napok tételei egy kivonaton fognak megjelenni értéknaposan?

Minden napra önálló kivonat készül, önálló sorszámmal (hétvégére és ünnepnapra egyaránt).

Az azonnali és a napközbeni (IG2) átutalás esetében hogyan alakul az elektronikusan beküldött tételek befogadási határideje?

Az egyes megbízástípusok befogadási idejét a Teljesítési Rend tartalmazza. Az azonnali átutalás feltételeinek megfelelő forintátutalási megbízások minden naptári nap, 24 órában folyamatosan teljesülnek. Az értéknapváltás éjfélkor történik, tehát a kimenő és bejövő azonnali utalásokat mindig tárgynapon könyveljük. Az egyéb megbízások befogadási határideje és könyvelési rendje nem változik.

Az előre értéknapozott utalásokat a bank hány órakor teljesíti?

Az értéknapos forintátutalási tételek nem azonnal teljesülnek, hanem a korábbi gyakorlathoz hasonlóan, amennyiben van fedezet, a reggeli első IG2-es ciklusban – 7.30 körül – megtörténik az elszámolás.

A cash-pool át- és visszavezetések adott napon belül hány órakor történnek?

A cash-pool mozgások könyvelése a banki napzárás részeként, éjfél után valamivel fog megtörténni, hétvégi és munkaszüneti napokon is. A pool tranzakciók tehát figyelembe fognak venni minden éjfél előtt feldolgozott tárgynapi tételt.

A Spectra/SpectraNet import és export formátumok változnak az azonnali utalás miatt?

A jelenlegi megbízás import formátumok az azonnali átutalás bevezetését követően is használhatóak, kizárólag másodlagos azonosító használata esetén kell más mezőket használni. Másodlagos azonosítót tartalmazó azonnali utalási megbízás csak xml (pain.001) formátumban importálható, a formátum leírása a Spectra/SpectraNet súgóban elérhető. Az exportált kivonatokon annyi a változás, hogy – másodlagos azonosító használata esetén – a kedvezményezett neve és számlaszáma helyett a másodlagos azonosító és annak típusa szerepel.

A jelenlegi rendszer szerint kötegben utalunk. Van lehetőség arra, hogy a bank szétszedje egyedi tételekre a csomagot, és amelyek 20 millió forint alattiak, azok azonnali utalásként teljesüljenek?

A vállalati megbízási csomagok – az MNB rendeletben foglaltaknak megfelelően – a napközbeni elszámolási rendszerben (IG2-ben) fognak teljesülni. A bank nem szedi szét a kötegelt megbízásokat. Az azonnali fizetési rendszer nem a tömeges megbízások pár másodperc alatti teljesítésére készült, a GIRO is védi az elszámoló rendszert a túlterheléstől. Azonnali átutalásokat a cégek csak tételenkénti, egyenkénti beküldéssel kezdeményezhetnek.

Változik-e a sorba állítás mechanikája?

Nem változik, de az MNB rendelet értelmében azonnali átutalást nem állíthatunk sorba (fedezethiány esetén rögtön vissza kell utasítanunk).

20 millió Ft alatti VIBER átutalások is azonnali fizetésként teljesülnek?

Alapvetően igen, csak akkor nem, ha a megbízás nem felel meg az azonnali átutalás feltételeinek (pl.: az átutalási megbízás csomagban került benyújtásra; manuális feldolgozást igényel, mert a fizető fél azt papíralapon nyújtotta be; a fizető fél az átutalási megbízást nem forintfizetési számla terhére vagy későbbi terhelési nappal nyújtotta be).

Így rögzítheti a másodlagos azonosítóját – videós útmutató

Így rögzítheti a másodlagos azonosítóját a Spectra/SpectraNet Internet Bankingben. 

 

Így utalhat a másodlagos azonosító használatával – videós útmutató

Így utalhat a másodlagos azonosító használatával a Spectra/SpectraNet Internet Bankingben. 

 

Hol találok további információkat az azonnali fizetésről?

További részletek a következő oldalon találhatók:

https://www.mnb.hu/azonnalifizetes

Egyszerűen, akár QR-kóddal fizethet a lehetőséget biztosító kereskedőknél, hiszen 2024. szeptember 1-jétől az UniCredit Bank mBanking és mBanking Business  szolgáltatásában is elérhető ez a szolgáltatás, aminek  hivatalos neve: egységes adatbeviteli megoldással kezdeményezett azonnali átutalás, azaz qvik.

 

Mi az a qvik szolgáltatás?

Egy új, a GIRO Elszámolásforgalmi Zrt. és a Magyar Nemzeti Bank (MNB) közreműködésével kialakított, számlaalapú azonnali fizetési megoldás. Az azonnali átutaláson alapuló fizetés indítható QR-kód beolvasással, NFC alapú érintéses fizetéssel, valamint úgynevezett deeplinkre  (UniCredit mBankingbe vagy mBanking Businessbe vezető HTML hivatkozás) való koppintással.

Mire használható a qvik?

Bolti, vagy online vásárláskor, számlafizetéskor bankkártyás fizetés helyett azonnali átutalással is fizethet ezzel a funkcióval. NFC alapú érintéses fizetéskezdeményezésre, QR-kód beolvasásra vagy deeplinkre való koppintásra, az mBanking vagy mBanking Business  mobilbanki szolgáltatásban egy, a fizetés adataival kitöltött átutalási áttekintő jelenik meg. Ha minden adatot helyesnek talál, akkor egy kattintással, majd pin-kódos vagy biometrikus azonosításos hitelesítéssel indíthatja az azonnali átutalást, azaz elvégezheti a fizetési tranzakciót.

Mely banki csatornákon érhető el a qvik?

UniCredit mBanking mobilalkalmazás mBanking  szolgáltatása, iOS 5.47.12 és Android 4.49.10.0. verzióktól.
UniCredit mBanking Business mobilalkalmazás mBanking Business szolgáltatása, iOS 5.40.25 és Android 4.41.17.0. verzióktól.

Szükséges-e külön megállapodás a szolgáltatás igénybevételéhez?

A qvik azonnali fizetési szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy ügyfelünk rendelkezzen mBanking vagy mBanking Business (mikrovállalati ügyfelek esetén) szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel és az UniCredit mBanking vagy mBanking Business mobilalkalmazásban aktivált mBanking/mBanking Business szolgáltatással. Ezen felül külön megállapodásra nincs szükség.

Hogyan lehet nem internetes vásárláshoz használni a qvik-et?

Jelezze a fizetéskor, hogy qvik azonnali fizetéssel és ezen belül QR-kóddal vagy NFC-n keresztül szeretne fizetni, illetve jelezze, hogy az UniCredit Bank mobilalkalmazását kívánja ehhez használni. A fizetéshez szükséges adatokat a kereskedőnek rögzítenie kell a terminálon (pl.: összeg).

  1. NFC-s fizetés esetén, érintse telefonját a POS terminálhoz. 
  2. QR-kódos fizetés esetén a terminálon generált QR-kódot olvassa be az alábbi módszerek valamelyikével
    - az mBanking vagy mBanking Business szolgáltatásba beépített funkcióval, (Átutalások menüpontból elérhető Beolvasás és fizetés almenün belül Átutalás QR-kód beolvasásával opció)
    - a telefon kamerájával beolvasva (arra alkalmas készülékek esetén) és lépjen be az mBanking vagy mBanking Business szolgáltatásba.
  3. Nézze át az adatokat a megjelenő Átutalási áttekintése című oldalon. Ha mindent rendben talált, akkor hagyja jóvá a tranzakciót pin-kóddal vagy biometrikus azonosítással, így elindítva az azonnali átutalást. Figyelem! Jóváhagyás előtt alaposan ellenőrizze a megbízást, nehogy a kívántnál magasabb összeget küldjön a QR-kódot bemutató félnek!
Miként teljesíthető online vásárlás qvik azonnali fizetési szolgáltatással?
  • Az online felületen elérhető vagy emailben kapott QR-kód beolvasásával vagy deeplinkre (UniCredit mBankingbe vagy mBanking Businessbe vezető HTML hivatkozás) való koppintással.
  • A QR-kódot leolvashatja az mBanking vagy mBanking Business szolgáltatásba épített funkcióval (Átutalások menüpontból elérhető Beolvasás és fizetés almenün belül, Átutalás QR -kód beolvasásával opció), vagy (arra alkalmas készülék esetén) a telefon kamerájával.
  • Deeplinkre kattintva vagy a QR-kód beolvasókat használva is az mBanking vagy mBanking Business szolgáltatásba való belépést követően megjelenik a kitöltött átutalási megbízás, amit alapos ellenőrzés után jóváhagyhat, majd az azonnali átutalást elindíthatja pin-kóddal vagy biometrikus azonosítással.
A qvik azonnali fizetési szolgáltatás előnyei:
  • Úgy fizethet a boltokban mobiltelefonján keresztül NFC alapú érintéses fizetéssel, hogy nem szükséges bankkártyával rendelkeznie, csak egy aktivált mBanking vagy mBanking Business mobilbanki szolgáltatásra és egy fedezettel rendelkező fizetési számlára van szükség.

  • Ügyfeleink részére egy új típusú, egyszerű és gyors fizetési élménnyel járó fizetési megoldás.

  • Nincs szükség a bankkártya adatok megadására az online felületen történő vásárlás esetén.

Milyen díja van a qvik azonnali fizetési szolgáltatással kezdeményezett azonnali átutalási megbízással történő fizetésnek?

Lakossági ügyfeleink részére a szolgáltatás díjmentes1. Kisvállalati ügyfeleink részére a díjazás az elektronikus úton benyújtott átutalás díjával azonos. Ezt a díjat azonban a Bank akciós jelleggel nem számítja fel. Az akció 2025. január 31-ig érvényes.

1 A Bank díjat a pénzforgalmi szolgáltatás nyújtásáról szóló 2009. évi LXXXV. törvény 36/E. §-a alapján, ezen rendelkezés hatálya alatt nem számít fel.

Mire figyeljen a qvik azonnali fizetési szolgáltatás használatakor?
  • Ha több banki alkalmazás is van a mobiltelefonján, akkor gondosan válassza ki, hogy melyikről szeretné a fizetést intézni.

  • Ha több fizetési számlával is rendelkezik, akkor mindenképpen ellenőrizze, hogy melyik számláról indítja az átutalást! A számlára koppintva válthat a számlák között.

  • Alaposan ellenőrizze az áttekintő oldalon az adatokat, különösen az összeget és a kereskedő nevét. Csak akkor indítsa el az átutalást, ha mindent rendben talált!

  • Deeplinkre koppintva kérjük, hogy mindig ellenőrizze,

    o   hogy az UniCredit mBanking vagy mBanking Business mobilalkalmazás mBanking/mBanking business szolgáltatásába érkezett-e.

    o   a linket küldő kereskedőtől rendelt-e árut/szolgáltatást! Ha valóban vásárolni szeretne, ellenőrizze az árat is!

  • Bankkártya adatokat soha nem kell megadnia, eBanking internetbanki szolgáltatásba történő bejelentkezésre sem kerülhet sor. Minden ilyen esetben azonnal szakítsa meg a folyamatot.

2024.03.06-tól kezdődően az UniCredit Banknál elérhető a fizetési kérelem szolgáltatás.

Mi az a fizetési kérelem?

A fizetési kérelem a kedvezményezett által a fizető félnek küldött, fizetés kezdeményezésére vonatkozó, az azonnali átutalási megbízás elszámolását és teljesítését végző belföldi fizetési rendszerben szabványosított üzenet. Máshogy fogalmazva, a fizetési kérelem egy a kedvezményezett által összeállított és a fizető fél részére megküldött azonnali forint átutalási megbízás, melyet a fizető fél az általa használt elektronikus banki csatornán kap meg. A tranzakció teljesüléséhez a fizető fél kifejezett jóváhagyása szükséges.

A fizetési kérelem folyamata

  1. Megállapodás a fizetési módról és számlainformációk (név+számlaszám, vagy másodlagos azonosító) begyűjtése a fizető féltől.
  2. A kedvezményezett létrehoz egy fizetési kérelmet, megadva a fizető fél, valamint a tranzakció adatait.
  3. A kedvezményezett bankja - a GIROINSTANT rendszerben - továbbítja a fizetési kérelmet a fizető fél bankjának (amennyiben a fizető fél nem bankon belüli).
  4. A fizető fél bankja értesíti a fizető felet a kérelem beérkezéséről (egyidejűleg visszaigazolja a kedvezményezett bankjának a kérelem sikeres fogadását).
  5. A fizető fél az érvényességi idő lejárta előtt jóváhagyhatja a kérelmet, amellyel egy azonnali átutalást kezdeményez, de vissza is utasíthatja azt.
  6. A fizetési kérelemre érkezett pozitív válasz, egy azonnali átutalás formájában beérkezik a kedvezményezett bankjához (visszautasítás esetén az erről szóló visszajelzés érkezik).
  7. A kedvezményezett bankja jóváírja az összeget a kedvezményezett számláján és tájékoztatja a kedvezményezettet a kérelem sikeres teljesüléséről (visszautasítás esetén a visszautasításról kap értesítést a kedvezményezett).
Mire használható a fizetési kérelem?

A fizetési kérelem az azonnali fizetési rendszerre épülő új fizetés kezdeményezési mód, mely egyaránt használható személyek közötti fizetésre, cégek közötti elszámolásra, vagy szolgáltató-fogyasztó közötti kötelezettség rendezésére.

Pontosan mit kínálunk a fizetési kérelem szolgáltatás keretében?

Ügyfeleink kedvezményezettként fizetési kérelmet nyújthatnak be a bankhoz egy másik (bankon belüli vagy bankon kívüli) számlatulajdonossal, mint fizető féllel szemben. A fizető fél jóváhagyása esetén a megbízás azonnali átutalásként teljesül, aminek így ügyfelünk lesz a kedvezményezettje.

Ügyfeleink fizető félként fizetési kérelmet fogadhatnak egy másik (bankon belüli vagy bankon kívüli) számlatulajdonostól. A fizetési kérelem jóváhagyásával a saját fizetési számlájuk terhére adhatnak azonnali átutalási megbízást, amelynek a kedvezményezettje a fizetési kérelmet küldő fél lesz.

Mely csatornákon keresztül érhető el a fizetési kérelem szolgáltatás?

Minden elektronikus banki csatornánkon: UniCredit eBanking, UniCredit mBanking*, UniCredit mBanking Business**, Spectra, SpectraNet és  MultiCash.

* Huawei és iOS 12-es verziónál régebbi oprendszerrel rendelkező telefonokon nem elérhető az az alkalmazásverzió, ami tartalmazza a fizetési kérelem funkciót
** iOS 12-es verziónál régebbi oprendszerrel rendelkező telefonokon nem elérhető az az alkalmazásverzió, ami tartalmazza a fizetési kérelem funkciót

Szükséges-e külön megállapodás a szolgáltatás igénybevételéhez?

A fizetési kérelem szolgáltatás (kedvezményezettként vagy fizető félként történő) igénybevételének feltétele, hogy ügyfelünk rendelkezzen elektronikus banki szolgáltatásra vonatkozó szerződéssel. Ezen felül külön megállapodásra nincs szükség.

Mit jelent a fizetési kérelemben az „érvényességi idő”?

A fizetési kérelemben a kedvezményezett meghatározza annak érvényességi idejét, ami nem lehet hosszabb a fizetési kérelem benyújtásától számított 2 hónapnál. A fizetési kérelem érvényességi ideje alatt a fizető fél a fizetési kérelmet jóváhagyhatja vagy elutasíthatja. Amennyiben a fizető fél a fizetési kérelmet annak érvényességi ideje alatt nem hagyja jóvá vagy nem utasítja vissza, az érvényességi idő lejártát követően a fizetési kérelem alapján már megbízás nem teljesíthető. A fizetési kérelem a fizető fél általi visszautasítását követően sem teljesíthető már átutalási megbízás ugyanazon kérelem alapján. Amennyiben a fizetési kérelem alapján benyújtott átutalási megbízás teljesítését a bank fedezetlenség miatt utasítja vissza, akkor a fizető fél a számlatulajdonos a fizetési kérelem érvényességi ideje alatt újra kezdeményezheti a fizetési kérelem jóváhagyásával azonnali átutalás indítását.

Spectra/SpectraNet/MultiCash rendszerekben mit jelent a fizetési kérelemben szereplő „fizetési határidő”?

A fizetési kérelem küldője (a kedvezményezett) megjelölheti a fizetési határidőt is, amely az érvényességi időnél korábbi időpont is lehet. Ez a határidő a fizető fél és a kedvezményezett közötti megállapodás függvénye, a fizetési kötelezettség esedékessége. (pl. a kérelemmel fizetendő számla fizetési határideje) A fizetési kérelemről történő rendelkezés (jóváhagyás vagy elutasítás) végső határideje azonban a kérelemben szereplő érvényességi idő.

Mi történik, ha a fizető fél jóváhagyja a fizetési kérelmet?

A fizetési kérelem jóváhagyása azonnali átutalás indítását jelenti, a fizetési kérelemben meghatározott, vagy – amennyiben a kedvezményezett erre lehetőséget biztosított – a fizető fél által módosított összeggel.

Miként kezdeményezhető fizetési kérelem?

A kedvezményezett a fizetési kérelem alapján indítandó azonnali átutaláshoz szükséges valamennyi adatot meg kell adja a fizetési kérelemben. A kedvezményezett engedélyezheti, hogy a fizető fél a fizetési kérelemben meghatározott összeget módosíthassa. Az összeg módosítása esetén a fizetési kérelem – jóváhagyás esetén - a módosított adatokkal kerül teljesítésre.

  

A bank a fizetési kérelmet az alábbi esetekben visszautasítja, illetve a fizető fél felé nem továbbítja, a visszautasítás okának megjelölésével:

  • a fizető fél nem rendelkezik az elektronikus banki szolgáltatások valamelyikével,
  • a fizető fél kifejezett nyilatkozatával lemondott a fizetési kérelem fogadásáról vagy a fizetési kérelmet olyan fizetési számlára nyújtotta be a kedvezményezett, ami a nem áll számlatulajdonos szabad rendelkezése alatt.

A fizetési kérelmet akár törölheti/visszahívhatja a kedvezményezett az érvényességi időn belül, a fizető fél általi elutasítás vagy jóváhagyás előtt, például ha téves az összeg, vagy más módon rendezték a fizetést.

Miként követhető nyomon a fizetési kérelmek státusza?

A fizető felet a bank értesíti a beérkező fizetési kérelemről. A kedvezményezettet a bank az erről való értesülést követően haladéktalanul tájékoztatja a fizetési kérelem teljesüléséről, illetve visszautasításáról. Az értesítések kézbesítése az elektronikus banki csatornákon történik, ahol a kérelmek státusza is folyamatosan nyomon követhető a kimenő és bejövő kérelmek listájában. . 

Milyen díja van a fizetési kérelem szolgáltatásnak?

A fizetési kérelemre vonatkozó díjakat a 2024.03.06-tól hatályos kondíciós listák tartalmazzák.

Miben tér el a fizetési kérelem a csoportos beszedésektől?

A fizetési kérelem az azonnali fizetési rendszerre épülő, új fizetés kezdeményezési mód, de nem egy beszedés. Szemben a beszedésekkel, ahol a tranzakció teljesítése az előzetesen adott felhatalmazás alapján történik, a fizetési kérelem nyomán csak akkor teljesül fizetés, ha az adott kérelmet a fizető fél jóváhagyja. Fizetési kérelem indításához a kedvezményezettnek nem szükséges beszedőként regisztráltatnia magát és nem vonatkoznak rá a beszedésekhez kapcsolódó kötelmek. (pl. min 6 nappal az esedékesség előtt be kell küldeni a bankba a beszedési megbízást)

Spinning wheel animation

Loading

UniCredit Logo