A 2019. szeptember 14-étől az ön biztonsága érdekében, az erős ügyfél-hitelesítés szabályai szerint, az egymás után öt alkalommal végzett, PIN-kód nélküli (5000 forint alatti érintős) vásárlások után, a hatodik alkalommal kezdeményezett tranzakció során a POS-terminál PIN-kódot fog kérni öntől. Jó tudni, hogy a számlálás minden PIN kódos tranzakció után újra indul. Az így bevezetett hitelesítéssel, a szabályozó szándéka szerint, csökkenthető az ügyfeleket érő kár egy esetleges kártyalopás esetén.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy 5000 forintos vásárlási összeg alatt is kérhet a POS-terminál PIN-kódot, ha érintő funkcióval kívánja kártyáját használni. Ez nem jelenti azt, hogy a kártya vagy a terminál hibás, csupán még jobban figyelünk az ön biztonságára.

Abban az esetben, ha a POS-terminál a tranzakció hitelesítésére nem PIN-kódot kér, hanem elutasítja azt, javasoljuk, az ismételt próbálkozás során a chipes hitelesítést válassza az érintő funkció használata helyett.

Kérjük, jegyezze meg betéti- vagy hitelkártya-szolgáltatáshoz kapcsolódó bankkártyája PIN-kódját. A PIN-kódot belföldi UniCredit ATM-eken tudja megváltoztatni. A PIN-kód-változtatásnak díja van, amelyet a Kondíciós lista hitelkártya-birtokos lakossági ügyfelek részére és a Lakossági kondíciós lista – Betéti Bankkártya dokumentum tartalmaz. Kisvállalati ügyfelek esetében a Kondíciós lista Kisvállalati ügyfelek részére Betéti Bankkártya kondíciók dokumentum tartalmaz.

 

További fontos tudnivalók a PSD2 rendelkezéseiről!