Számlavezetés és tranzakciós szolgáltatások
Forint és devizaszámla-vezetés
Ügyfeleink forint és deviza fizetőeszközeit folyószámlán tartjuk nyilván, amely a banknál nyilvántartott bármilyen devizanemben vezethető.
A számla javára, illetve terhére jóváírt összegekről, a számla egyenlegéről számlakivonatban értesítjük a számlatulajdonost. Elektronikus banki termékeink igénybevételével biztosítható a folyószámla-műveletek valós idejű (real-time) végrehajtása.
Letéti számla
E szolgáltatással lehetővé válik ügyfeleink számára, hogy letéti számlát nyitva azon meghatározott célra különítsenek el összegeket. A számláról fizetéseket teljesíteni kizárólag a Bank, illetve a letéti megállapodásnak megfelelő 3. fél jóváhagyásával lehetséges.
Fedezeti számla
A Bank igazolja, hogy számlavezető ügyfele folyószámláján adott összeggel rendelkezik, és ezen összeget meghatározott időre és adott felhasználási céllal elkülöníti.
Irányítószámla
Az UniCredit Irányítószámla szolgáltatás segítségével jelentős és igen időigényes adminisztrációs feladatoktól mentesítheti vállalkozását. Sok vállalkozás napi munkamenetében jelentős terhelést jelent a folyószámláikra érkező jóváírások beazonosítása, úgynevezett manuális rekonsziliálása. E munkafolyamat során a vevő analitika és bankszámlakivonat tételes összevezetése, összehasonlítása is szükséges lehet annak érdekében, hogy minden beérkező jóváírásról egyértelműen kiderüljön, hogy arra milyen kibocsátott számla alapján, vagy melyik vevőtől került sor. Az Irányítószámla olyan integrált megoldást biztosít, amely segítségével a bejövő tételek elemzésére fordított munkaidő minimálisra csökkenthető.
Forint átutalás
Az Ügyfeleink forintszámláira érkező összegeket jóváírjuk a nálunk vezetett forintszámlán, illetve megbízás alapján pénzösszegeket utalunk át a megjelölt bankszámlára. Az átutalások indítása bonyolítható átutalási megbízás kitöltésével az UniCredit Bank fiókjaiban, illetve bármely elektronikus szolgáltatásunk igénybevételével.
Csoportos átutalás
A csoportos átutalási megbízás az azonos jogcímű, kis összegű kifizetések egy megbízásba foglalása, kötegelése. Segítségével elszámolási időszakonként egy tételben megoldható a munkabér kifizetése, a szállítókkal, üzleti partnerekkel szembeni kötelezettségek kiegyenlítése.
Csoportos beszedés
Elsősorban közüzemi és pénzügyi szolgáltatóknak kínáljuk a banki vagy postai átutalási megbízást kiváltó csoportos beszedési megbízás lehetőségét. Csökkenthetik adminisztrációs kötelezettségeiket, áttekinthetőbbé, tervezhetőbbé tehetik számláik kifizetéseit, amennyiben rendszeres díjfizetési kötelezettséggel bíró partnereik számláit csoportos beszedés útján terhelik az esedékes összeggel.
Állandó megbízás
Ügyfeleink az állandó megbízás szolgáltatással a következő átutalási megbízások végrehajtását kérhetik a Banktól:
- Fix összegű, meghatározott időpontban rendszeresen teljesítendő megbízások
- Limiten (maradékon) felüli minimum vagy maximum összegre vonatkozó megbízások
EFER átutalás
Gyorsabban és egyszerűbben intézheti cége fizetési kötelezettségeit az EFER-hez (Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer) csatlakozó állami intézmények, például a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) vagy az Országos Bírósági Hivatal (OBH) részére.
Elektronikus vámfizetés
Az áruforgalom gyorsítása érdekében az UniCredit Bank szolgáltatása segítségével a vámhivatalok szinte azonnal értesülnek a vámteher és egyéb vámeljáráshoz kapcsolódó közterhek (pl.: regisztrációs adó, jövedéki adó, környezetvédelmi termékdíj) megfizetéséről. Az információ a Nemzeti Adó- és Vámhivatal felé az úgynevezett Elektronikus Banki Üzenetküldő (EBÜK) rendszeren keresztül kerül továbbításra.
A NAV és az UniCredit Bank között létrejött szerződés alapján ügyfeleink NAV számlákra elektronikus úton (SpectraNet Internet Bank, Spectra, Spectra Light, MultiCash ügyfélprogram, vagy UniCredit Telefonbank), valamint a Bank fiókhálózatában történt vámbefizetéseit a NAV gyakorlatilag azonnal biztosítottnak tekinti, így az árut kiadhatja. Az igazolást fizikailag (papíron) sem szükséges ezen felül bemutatni a vámhivatalokban, mert elegendő a határozatszám ismerete, amely alapján a vámhivatal a saját rendszerében győződik meg a fizetés megtörténtéről.
A szolgáltatásnak köszönhetően ügyfeleink vámköteles áruikról szinte közvetlenül vámterheik befizetését követően szabadon rendelkezhetnek, mivel az UniCredit Bank legkésőbb negyedórán belül igazolja a NAV részére, hogy a vámáru után kifizették a szükséges közterheket. A vámterhek rendezéséhez ügyfeleinknek nem kell befáradniuk valamelyik bankfiókunkba, hiszen bármilyen elektronikus csatornán keresztül, saját irodájukból elindíthatják a szükséges tranzakciókat.
Deviza átutalás
Az ügyfeleink nevére érkező devizaösszegeket jóváírjuk a nálunk vezetett ügyfélszámlán, illetve megbízás alapján pénzösszegeket utalunk át a megjelölt bankszámlára. Az átutalások indítása bonyolítható átutalási megbízás kitöltésével az UniCredit Bank fiókjaiban, illetve bármely elektronikus szolgáltatásunk igénybevételével.
Sepa utalás
A SEPA (Single European Payments Area) utalás egyaránt használható belföldi, illetve határokon átnyúló euró alapú fizetésekre, az Európai Unió országaiba, valamint Izland, Liechtenstein, Monaco, Norvégia és Svájc területére. Az UniCredit Bank ügyfeleként fogadhat és indíthat is SEPA átutalásokat. Ezzel a fizetési móddal elektronikus banki alkalmazásainkon keresztül élhet.
CNY – Kínai Jüan
Az UniCredit Bank a magyarországi piacon az elsők között tette elérhetővé a kínai jüan számlavezetést és átutalások teljesítését, melynek segítségével ügyfeleink jüanban tudják kereskedelmi ügyleteikhez kapcsolódó fizetéseiket lebonyolítani üzleti partnereikkel.
Kína, a világ második legnagyobb nemzetgazdasága az árfolyam-szabályozás enyhítésével és a pénzpiacok fokozatos megnyitásával párhuzamosan aktívan támogatja a jüan nemzetközi kereskedelmi forgalomban és finanszírozásban betöltött fizetési szerepének erősítését.
Miért érdemes?
A kínai partnerek számára nem elhanyagolható adminisztrációs könnyebbséget és költségcsökkentést jelenthet a jüanban történő szerződés, így a külföldi exportőrök/importőrök, akik jüanban tudják lebonyolítani fizetési tranzakcióikat, jelentős előnyre tehetnek szert azon vállalkozásokkal szemben, amelyek továbbra is (jellemzően) dollárban vagy euróban kereskednek a kínai partnereikkel.
Kínai jüan ügyféltájékoztató
IBAN kalkulátor
Az Ön UniCredit Banknál vezetett bankszámlájának IBAN formátumát a belföldi számlaszáma és a lenti generátor segítségével egy gombnyomással létrehozhatja! Ugyanez a szám megtalálható az Ön számlakivonatának bal felső sarkában is.
Partnerei IBAN számát is ellenőrizheti az ellenőrző programmal, ahol speciális karakterek nélkül (pl. "-" ";" "szóköz"), egybefüggően kérjük beírni az IBAN számot! (pl. BE62510007547061)
Forintkészpénz forgalom
A Banknál vezetett számlák javára pénztárainkban befizetések teljesíthetők, illetve ugyanitt az adott számla esetében felhatalmazott emberek a számláról készpénzt vehetnek fel. Bankkártya segítségével készpénz ATM-ből is felvehető.
Postai készpénzátutalási megbízás
Amennyiben lehetővé kívánja tenni ügyfelei számára, hogy fizetési kötelezettségeiket a postákon készpénzben teljesítsék, akkor ezt postai készpénz átutalási megbízással (ismertebb nevén „postai sárga csekkel”) is megtehetik. Az ilyen módon, postán befizetett összegeket a Magyar Posta Elszámoló Központja (PEK) a befizetést követő napon feldolgozza és az azt követő napon közvetíti bankunknak, amelyet a megbízásokon megjelölt kedvezményezett számlán jóváírunk. A jóváírt tételek részletező adatait elektronikus banki szolgáltatásainkon keresztül bocsátjuk rendelkezésükre, a bizonylatokról készített másolatok képi állományát pedig kérésére e-mailben is továbbítjuk. Bankunk igény esetén közreműködik a szükséges megbízási nyomtatvány előállításában, illetve annak Magyar Posta általi minősítésében is.
2014 októberétől már lehetőség van a sárga csekkek QR kódon alapuló elektronikus fizetésére is. Az elektronikusan teljesített fizetések jóváírása már a fizetést követő banki napon megtörténik a kedvezményezett számláján.
Készpénzbeszállítás és feldolgozás
A készpénz biztonságos kezelése érdekében lehetőség van – eseti vagy rendszeres jelleggel – a készpénz pénzszállító cég által történő beszállíttatására is. Szolgáltatásunkat olyan kiterjedt hálózattal rendelkező ügyfeleinknek ajánljuk, akiknél a napi bevétel biztonságos beszállítása és kezelése gondot okoz. Bankunk pénzszállító partnerei a következő szolgáltatásokat nyújtják ügyfeleink részére:
- Eseti pénz- és értékszállítás az ügyfél telephelye és a bankfiók között
- Pénz- és értékfeldolgozás, az ügyfél számlájára való pénztári befizetés
- Egyéb értékek szállítása
Éjszakai trezor és zsákos befizetés
Bankunk éjszakai trezor szolgáltatása megkíméli ügyfeleinket a készpénz őrzésének kockázatától. Pénztári nyitvatartási időn kívül az éjszakai trezorban elhelyezett összegeket a bank a trezor ürítését követő banki munkanapon írja jóvá az ügyfeleink számláján. Nagy mennyiségű forint vagy valuta befizetésére nyílik lehetőség a zsákos befizetés alkalmazásával. A készpénz befizetése a bank által rendszeresített zsákokban történik, azoknak bankfiókokban történő leadásával. A szállítást a számlatulajdonos végzi, a bank a hozzá beszállított értékeket pedig a beszállítást követő első munkanapon írja jóvá az ügyfél bankszámláján.