UniCredit Podcast – Pénzügyekről nyakkendő nélkül


Ez itt az UniCredit podcast-sorozata. Bankunk szakértőivel a műsorvezetők olyan témákról beszélgetnek közérthetően, amelyek nem csak bankároknak érdekesek: a bankolás új útjai, fenntarthatóság, jó gyakorlatok az üzleti életből, banki hétköznapok, trendek és tendenciák.

Kövesse az UniCredit Bank podcast-sorozatát!

5. évad

play_circle_filled

Watch video

1. rész: Csalás és ámítás: adathalászat

Podcastunk ötödik évadát fontos témával indítjuk: a műsorvezetők a kibercsalásokról, a fraudesetekről beszélgetnek Doborné Tündik Olgával, a bankbiztonsági terület vállalati biztonsági elemzőjével. Többek között kiderül, melyek az adathalászat legfontosabb figyelmeztető jelei; mit ne tegyünk, ha gyanús egy e-maillel vagy telefonhívással találkozunk; és mit tegyünk, ha mégis áldozatul estünk a csalóknak.

play_circle_filled

Watch video

2. rész: Halló, itt a bank! Call center

Aki bankol, az már biztosan beszélt a banki call centerrel. Műsorvezetőink arról faggatták Márkus Dánielt, bankunk call centerének vezetőjét, milyen feladatokkal találkoznak az itt dolgozó kollégák, milyen „mankókra” támaszkodhatnak a munkájuk során, hány hívást kezelnek átlagosan naponta, mennyiben befolyásolja a munkájukat a digitalizáció, milyen szerepük van a kibercsalások elleni küzdelemben, és mennyire fontos számukra az ügyfelektől érkező pozitív visszacsatolás.

play_circle_filled

Watch video

3. rész: Enyém, tiéd, miénk… Miért jó a lízing?

A lízing fogalmát nagy vonalakban mindannyian ismerjük, de vajon mit jelent pontosan? Műsorvezetőink erről beszélgettek Somogyi Tamással, az UniCredit Leasing vezetőjével. A mintegy fél óra alatt sok minden szóba került: lízingelhető gépekről – traktorokról, anyagmozgató gépekről, kamionokról, pótkocsikról, autókról és egzotikus eszközökről –, zárt és nyílt végű lízingről, az elektromos autók piacformáló hatásáról, a finanszírozás tervezhetőségéről, vendorkapcsolatokról, de szó esett mozdonyokról, sörsátorról és kávépörkölőről is.

play_circle_filled

Watch video

4. rész: Adatok és képzelőerő: a vezető elemző

Milyen szerepet játszik a vezető elemző egy bank életében? Műsorvezetőink, Győrpál Zsuzsanna és Nagy Gábor Becsey Zsoltot, bankunk vezető elemzőjét faggatták ki. Kiderül, mennyiben tükrözi előrejelzése a bank véleményét, hogyan jelenik meg a nyilvánosság előtt, milyen speciális tudásra van szükség ehhez a szakmához, szó esik az excelek és a képzelőerő szerepéről, pénzügyi tudatosságról, elemzői adatforrásokról, visszacsatolásról és a személyes beszélgetések jelentőségéről – de felmerül a beszélgetés során a párnaciha, a varázsgömb és a fekete hattyú is.

play_circle_filled

Watch video

5. rész: Régi ismerős: az internetbank

Podcastunk friss epizódjában Petróczi Gina, a bank eBanking internetbanki alkalmazásán dolgozó szakértője beszél arról, kik használnak manapság netbankot mobilbank helyett vagy mellett, mi az, amit csak az internetbankban lehet elintézni, hogyan dolgoznak együtt a háttérterületek a szolgáltatás naprakész működésén, milyen nem IT-sként dolgozni egy digitális témán – és gondos termékgazdaként arról is mesél, hogy milyen érzés minden gombot, sort ismerni az eBanking felületen.

play_circle_filled

Watch video

6. rész: Ügyfélélmény: legyen könnyű a bankolás!

Ügyfélélmény – mi is ez pontosan? Erről beszélgetnek a műsorvezetők Tengerdi Laurával, bankunk ügyfélélmény-igazgatójával. Aha-élmény, betartott márka- és ügyfélígéretek, a marketing- és ügyfélélménycsapatok gördülékeny együttműködése, zavartalan ügyfélút, az ügyféligények felmérése, az érzelmi kapcsolódás jelentősége, a munkatársak motiválása és bevonása – ezek és még sok más téma kerül terítékre az epizódban.

4. évad

play_circle_filled

Watch video

1. rész - Az ATM-ek titkos élete

Az UniCredit Bank podcastsorozatának negyedik évadában a kulisszák mögé hívjuk a hallgatókat, és megmutatjuk, milyen a banki munka közelebbről. Az évad első adásában Sági Csaba, a bank ATM-rendszergazdája mesél arról, hogyan működnek az ATM-ek, mikor érkeztek meg az életünkbe, milyen funkcióik vannak és milyen irányban fejlődnek tovább, hogy még könnyebbé tegyék a mindennapi bankolást.

play_circle_filled

Watch video

2. rész – Banki digitalizáció a mindennapokban

Faur Tamás, az UniCredit Bank Alternatív csatornák csapatának vezetője elmeséli, miért gyorsult fel az utóbbi években a digitalizáció, hogyan nyilvánul ez meg egy bank esetében, mire jó a mobilbank és mire az internetbank, és mikor szoktak az ügyfelek mégis inkább személyesen a bankfiókba menni.

play_circle_filled

Watch video

3. rész: Banki karrier

Az UniCredit Bank podcastsorozatának új epizódjában kiderül, milyen tudásra van szükség a sikeres banki karrierhez, hogyan támogatja a bank az újonnan érkező munkavállalók beilleszkedését, milyen juttatásokra számíthatnak a kollégák, és miért érdemes kipróbálni a gyakornoki programot. A műsorvezetők Varga Edinát, a People&Culture stratégiai partnerek és munkavállalói szolgáltatások terület vezetőjét faggatták ki.

play_circle_filled

Watch video

4. rész: Miért fontos a vállalkozói szellem?

„A hitel híja szinte minden mozgást elakaszt” – írta Széchenyi István Hitel című művében. Ezt a „mozgást”, a vállalkozó szellemet járjuk körbe epizódunkban, ahol a műsorvezetők Bolyán Róbertet, bankunk ESG-szakértőjét kérdezik arról, mit takar pontosan a vállalkozó fogalma, miért fontos a vállalkozói szellem, hogyan fejleszthető, és ebben miként tud részt venni egy pénzintézet.

play_circle_filled

Watch video

5. rész: A vállalatok szociális lelkiismerete

Podcastévadunk utolsó részében a műsorvezetők arról beszélgetnek Dudás Csillával, a bank CSR-szakértőjével, hogy mit takar pontosan a fogalom, miért fontos ez egy cég – és az UniCredit Bank – számára, milyen lehetőségek nyílnak bankunknál a segítő önkénteskedésre, milyen partnerekkel dolgozunk együtt CSR terén, hogyan érdemes belevágnia egy cégnek, és személyesen mit ad nyújt a segítő munka.

3. évad

play_circle_filled

Watch video

1. rész – Mit jelent a governance?

Podcastunk harmadik évadában is a vállalati fenntarthatóság témáit járjuk körbe, ezúttal az ESG governance, azaz vállalatirányítással kapcsolatos területeit megvizsgálva. Az első részben Anschau János, az Operatív divíziójának vezetője és egyik fenntarthatósági nagykövetünk mesél a vállalatirányítás alapfogalmairól és gyakorlati megvalósításáról – munkatársak, üzleti partnerek és ügyfelek szempontjából.

play_circle_filled

Watch video

2. rész – A fenntartható vállalatirányítás emberi oldala

Mit jelent a fenntartható vállalatirányítás, ha az emberi oldalról vizsgáljuk meg? A bank dolgozóinak megfelelő hátteret biztosító People&Culture Expertise Center vezetője, Lázár Zsuzsanna beszél arról, hogyan jelenik meg a fenntarthatóság a HR területen. A hallgatók megtudhatják, milyen javadalmazási-jólléti elemek játszanak fontos szerepet egy új munkatárs számára, miért kiemelten fontos a női vezetők és a női karrierút támogatása a sikeres működéshez és mit jelent egészen pontosan az etikus működés

play_circle_filled

Watch video

3. rész – Compliance a mindennapokban

Hogyan lehet átláthatóan és mindenki számára érthetően elmagyarázni azokat a belső szabályokat, amiket a nemzetközi jogszabályok és a társadalom elvárnak? Mit teszünk azért, hogy ezek a jogszabályok kikerüljenek a merev, hivatalos, jogi környezetből a valós mindennapi életünkbe? Miként támogatható a döntéshozatali mechanizmusok átláthatósága? Minderre választ kaphatunk Sljukic Nórától, az UniCredit Bank Compliance vezetőjétől.

2. évad

play_circle_filled

Watch video

1. rész – Generációk és fenntarthatóság

A fenntarthatóságról másképpen vélekednek az egyes generációk, a baby boomer, az Y, az X és a Z képviselői. Kik a változások motorjai? Kinek a felelőssége a jövőtudatos viselkedés kialakítása? Hajlandók az emberek kilépni a komfortzónájukból, ha fenntarthatóságról van szó? A témáról – bankunk és a SteiGen közös generációs kutatása kapcsán – Mihálovits András beszélgetett Steigervald Krisztiánnal.

play_circle_filled

Watch video

2. rész – Fenntartható vállalat a gyakorlatban

A hitelesség érdekében a vállalatok esetében a fenntarthatóságnak is mérhetőnek kell lennie, amiben az ESG (Environmental: környezet, Social: társadalmi, Governance: vállalatirányítás) fogalomhármasa segít. Mit jelent mindez az egyes generációk, illetve a bank számára? Mihálovits András erről beszélgetett Köles Gyöngyvérrel, az UniCredit Bank Private Banking vezetőjével.

play_circle_filled

Watch video

3. rész – Társadalmi szerepvállalás a bankon belül

A fenntarthatósággal kapcsolatban nemcsak a környezettel kapcsolatos törekvések, de a társadalmiak is legalább ennyire fontosak – ez jelenik meg az ESG fogalom S (Social) betűjében. Női karrierút, kismamák foglalkoztatása, női példaképek, generációs tudásmenedzsment, érzékenyítés, karrierworkshopok: ezekről kérdeztük Köles Gyöngyvért, aki maga is női vezetőként erősíti az UniCredit Bankot.

play_circle_filled

Watch video

4. rész – Social Impact Banking a gyakorlatban

A társadalmilag pozitív hatást kifejtő vállalkozások finanszírozása és szakmai támogatása: ez a social impact banking, mely jelentős szerepet játszik az UniCredit Banknál. Milyen esetben jön jól a banki segítség, és hogyan működik egy ilyen vállalkozás a mindennapokban? Mihálovits András Lengyel Istvánnét, a Rábaszentmihály Ízei Start Szociális Szövetkezet igazgatósági tagját kérdezte adásunkban.

play_circle_filled

Watch video

5. rész – A tudatos pénzügyeké a jövő

A fenntartható jövőhöz tudatos döntések szükségesek, aminek fontos része a megfelelő pénzügyi ismeretek megléte. Ebben óriási szerepe van a bankoknak – Köles Gyöngyvér mesél arról, milyen feladatokat vállal ezzel kapcsolatban az UniCredit Bank, míg Trunk Tamás generációs szakértő beavat minket abba, hogy Z generációsként milyen pénzügyi ismeretekre tett szert otthon és az iskolában.

1. évad

play_circle_filled

Watch video

1. rész – Social Impact Banking

Egy újfajta banki gondolkodás és finanszírozási forma jelent meg a bankoknál: ez a social impact banking. Az UniCredit podcast-sorozatának első részében erről beszélgetünk, valamint arról, hogy két hárombetűs szó, az ESG és SDG hogyan befolyásolják a bankok és a bankolás jövőjét.

play_circle_filled

Watch video

2. rész – A fenntarthatóság, mint befektetés

Podcast sorozatunk 2. részében a “befektetések koromszűrőjéről”, vagyis az ESG-ről, egy új befektetési formáról beszélgetünk Vízkeleti Sándorral, az UniCredit-partner Amundi Alapkezelő Zrt. vezérigazgatójával. A beszélgetésből az is kiderült, hogy hogyan hat az ESG-re az amerikai elnökválasztás vagy egy autómárka körüli botrány. (1)

play_circle_filled

Watch video

3. rész - A társadalmi vállalkozások

Egy vállalkozásnak nem csak gazdasági, de társadalmi céljai is lehetnek. Ők a társadalmi vállalkozások. Harmadik adásunkból kiderül, mi különbözteti meg őket a hagyományos, for-profit vállalkozástól. Egyáltalán: mitől „társadalmi” vállalkozások?

play_circle_filled

Watch video

4. rész - A társadalmi vállalkozások közelebbről: Egy nem mindennapi társadalmi vállalkozás története

Ismerje meg közelebbről a társadalmi vállalkozások működését! Negyedik adásunkban bemutatjuk a Social Impact Banking területünk egyik sikeres ügyfelét, a Nyékládházi Idősotthon működését.

play_circle_filled

Watch video

5. rész – Miben segít a mentor egy vállalkozásnak?

Egyedül nem megy – még a vállalkozásoknak sem. Őket mentorálással segítjük abban, hogy egy „új szemüveget felvéve”, kívülről nézzenek rá saját vállalkozásukra és felismerjék, hogyan lehetnek még jobbak. Ötödik adásunkkal vállalkozó hallgatóinknak szeretnénk segíteni, hogy mit érdemes át- vagy újragondolniuk.

play_circle_filled

Watch video

6. rész – A pénzügyi edukáció

Sorozatunk utolsó adásában olyan témával foglalkozunk, amiről nem lehet eleget beszélni: ez pedig a pénzügyi edukáció. A pénzügyi tudás életünk minden területén jelen van a zsebpénztől, hitelektől egy vállalkozás indításán át a nyugdíj-előtakarékosságig. Ebben az adásban végignézzük, hogy a kisiskolásoktól a felnőttekig kinek milyen lehetősége van arra, hogy pénzügyek terén tudatosabb és magabiztosabb legyen.

UniCredit Logo