Amennyiben háromszor egymást követően nem az adott Felhasználói azonosítónak megfelelő jelszóval próbáltak bejelentkezni a SpectraNet Internet Banking vagy Mobil Banking rendszerbe, illetve amennyiben háromszor egymást követően nem az adott Felhasználói azonosítónak megfelelő jelszóval próbálták a megbízást hitelesíteni, az adott Felhasználói azonosító automatikusan kitiltásra kerül a rendszerből, illetve az aláírási lehetősége blokkolásra kerül.
A kitiltás, illetve aláírás-blokkolás feloldására csak a Bank munkatársainak segítségével van lehetőség (melyet személyesen a bankfiókokban, vagy az UniCredit Telefonbankon keresztül - azonosítást követően - lehet kezdeményezni).
Amennyiben a Felhasználó V-5.10-01 vagy ennél magasabb verziószámú telepített Spectra, illetve Spectra Light ügyfélprogramhoz s rendelkezik hozzáféréssel, akkor a SpectraNet Internet Banking vagy Mobil Banking rendszeren keresztüli kitiltás, illetve aláírás-blokkolás a telepített ügyfélprogramon is érvényre jut. (Ugyanez fordítva is igaz.)