BIZTONSÁGI TÁJÉKOZTATÓ - AJÁNLÁSOK AZ INTERNET ÉS MOBIL BANKING BIZTONSÁGOS HASZNÁLATÁHOZ
Tisztelt Ügyfelünk!
Felhívjuk figyelmét, hogy bankunk soha semmilyen körülmények között nem fordul ügyfeleihez e-mailben, SMS útján azért, hogy személyes, illetve elektronikus adatainak megadását, egyeztetését, megváltoztatását kérje vagy azért, hogy üzenet elolvasását kezdeményezze. Ha az említettekhez hasonló tárgyú – esetleg magyartalan vagy nyelvtanilag hibás – e-mailt vagy SMS-t kapna, akkor arra semmilyen formában ne válaszoljon, ne kattintson a levélben szereplő internetes linkekre és ne adja meg az Ön azonosításához szükséges információkat!
Kérjük, hogy minden esetben közvetlenül az UniCredit Bank www.unicreditbank.hu címen elérhető honlapján keresztül jelentkezzen be Internet Banking rendszerünkbe! Nagyon fontos, hogy e-mailben kapott linken keresztül soha ne indítsák el az Internet Bankingszolgáltatást!
Figyelmébe ajánljuk az Internet és Mobil Banking szolgáltatásokhoz kapcsolódó biztonsági közleményünket is, melyben olyan alapvető információkkal és általános érvényű tanácsokkal állunk a rendelkezésére, melyek figyelembevételével és alkalmazásával továbbra is biztonságosan intézheti pénzügyeit interneten és mobiltelefonon.
Biztonsági közleményünket itt elérheti
Kérdése esetén, vagy ha segítségre van szüksége, kérjük, ugyancsak hívja telefonos ügyfélszolgálatunkat a fenti számokon.
Üdvözlettel
UniCredit Bank Hungary Zrt.
-------------------------------------------------------------------------------------------
A BANKSZÖVETSÉG FIGYELEMFELHÍVÁSA PÉNZFORGALMI CSALÁSI KÍSÉRLETEKKEL KAPCSOLATBAN
2018. október 9.
Hogyan ne kerüljünk a csalók hálójába
Magyarországon havonta több mint 100 ember esik az adathalászok áldozatául
A piaci cégek folyamatosan fejlesztik biztonsági rendszereiket, de nagyobb körültekintés szükséges az ügyfelek részéről is
Magyarországon havonta több mint 100 adathalászok által elkövetett bűncselekmény válik ismertté a hatósági és vállalati statisztikák szerint. Ez a szám feltehetően csak töredéke a ténylegesen megtörtént összes csalásnak: a becslések szerint azoknak az embereknek a száma, akik telefonos vagy online csalás áldozatai lesznek, a valóságban meghaladhatja az évi több ezret is. A hazai piaci szereplők - így a hitelintézetek, telekommunikációs cégek, közmű szolgáltatók - fejlett rendszereket vetnek be a csalókkal szemben, és a tudomásukra jutott gyanús esetekben figyelmeztetik az ügyfeleiket. Ám a bankszámlán elérhető pénzünket mindenképpen ugyanolyan figyelmesen és körültekintéssel kell kezelnünk, mint ahogy a pénztárcánkra figyelünk. A kibertámadások kivédése közös társadalmi érdek és feladat – hívja fel erre a figyelmet az Országos Rendőr-főkapitányság, a Magyar Bankszövetség és a Nemzeti Kibervédelmi Intézet.
Az elektronikus fizetési rendszerek hazánkban a legkomolyabb nemzetközi biztonsági előírásoknak is megfelelnek. A Magyar Bankszövetség részéről elmondhatjuk, hogy a hazai bankok folyamatosan fejlesztik rendszereiket, hogy minél hatékonyabban ki tudják szűrni és meg tudják akadályozni a visszaéléseket. Európai összehasonlítások évről-évre megerősítik, hogy hazánk fizetésforgalmi rendszerei a legbiztonságosabbak között vannak.
A támadásokat ennek ellenére nem lehet teljesen kizárni, mert a csalók a bankokat megkerülve közvetlenül próbálkoznak megtévesztéssel az ügyfelek adataihoz hozzájutni. Sajnos az óvatlan ügyfelek sok esetben maguk szolgáltatják ki saját bizalmas adataikat. A támadások hatékony kivédésében tehát az ügyfelek tudatos magatartása is nélkülözhetetlen.
Az internetbűnözők által elkövetett leggyakoribb, egyszersmind a legtöbb problémát okozó bűncselekmény az adathalászat (phishing). Az elkövetési mód lényege, hogy a támadók telefonon, e-mailben vagy egy közösségi oldalon keresztül megtévesztik a kiszemelt áldozatokat, és megpróbálják rávenni őket arra, hogy saját maguk adják meg adataikat az illetékteleneknek, vagy önszántukból utaljanak át nekik pénzt.
Hogyan védekezzünk?
Ajánlott teendők: